• Fruochmamma

Tips på att förgylla vardagen

För 7 veckor sedan föddes våran underbare son och lyckan var fullständig. Min sambo och jag har alltid haft ett respektfullt, lugnt & kärleksfullt förhållande.

Nu har brist av sömn samt sonens magont ( = mkt gråt/skrik) börjat tära på oss och viss irritation uppstår vilket känns oundvikligt.

Ni som är föräldrarlediga: vad gör ni under dagen för att unna er själva något extra?

Det är för tidigt att hitta på något ensamma men vill gärna ha tips på något givande/roligt/mysigt vi som föräldrar kan göra tillsammans för att undvika att irritationen blir en vardag.

• Svar på tråden Tips på att förgylla vardagen
  • MalinilaM

Jag ock min sambo brukade åka och bowla, det låter hur mesigt som helst jag vet. Men det var jätte roligt, vi drog in vagnen så sonen låg där och jollrade medan vi bowlade och när han var ledsen kunde vi turas om att hålla honom medan den andra kastade osv.

• mollanbollan82

ät en mysig middag tillsammans hemma...kolla på en bra film...

vår dotter hade kvällskolik från hon var 1 mån till 3 månader. det tog på krafterna. men vi slappade mycket tillsammans i soffan. tog vår dotter i bärsele och lagade god mat och kollade på film. vi gav vår dotter ersättning från 1 månad så vi kunde ju lämna henne korta stunder för att kanske gå på en bio om vi ville men vi kände att hon var lite liten då. men som sagt, unna er att lyxa till vardagen hemma tillsammans när ni kan.

lite tips men vet inte om det var det du var ute efter.
    hoppas du får lite mer tips. kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde. vår dotter är nu 1 år o 8 mån så det var ett tag sen. o det hjälper ju inte er NU att säga att det blir bättre för det är ju NU ni behöver tipsen!
    lycka till!!

• Mamma till Philip Nova Elliot

Detta är min sambos första barn och jag tycker han är helt underbar! Visst är vi bådsa trötta (sömnbrist) och dottern skriker oxå en del men vi hjälps åt. Bara att få duscha i lugn o ro betyder ju MASSOR just nu Jag går gärna ut med hunden ENSAM, det är skönt. Erbjuder varandra att göra saker själv borta från hem o barn. Jag ammar så länge kan jag inte vara borta. Har en underbar svärmor som är här på 2 röda sen när vi vill göra något bara sambon och jag

Att vara generösa mot varann e A och O om förhållandet ska hålla!

Mamma till PHILIP 021128 och NOVA 070810
Svar på tråden Tips på att förgylla vardagen