• HelenS

Hjälp med amerikanska storlekar!

Jag blev sugen på att köpa några plagg från Sarah Jessica Parkers Bitten. Min bror bor i USA och skall köpa lite till mig.

Men nu behöver jag hjälp med storlekarna: 0-22 in bottoms - vad motsvarar det i svenska storlekar och finns det några mått att gå efter?

tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Hjälp med amerikanska storlekar!
  • RonjaRovardotter

Om jag inte har helt fel, så lägg till 30 på den amerikanska storleken för att få fram den svenska, så stlk 4 i USA blir 34 i sverige. Om du har tillgång till Top Shop och det finns en affär till i Sverige som har både britiska och amerikanska storlekar.

• HelenS

Tack, det låter ju ganska vettigt. För jag hittade ett par jeans som jag köpt i usa tidigare och de var storlek 6.

Vore kanon om något vet någon sida med "översättningstabeller".

• pilatespower

International Sizes Conversion Chart
    United States 0 2 4 6 8 10
    European/Italy 34 36 38 40 42 44
    Spain/France 30 32 34 36 38 40
    United Kingdom 4 6 8 10 12 14
    Germany 28 30 32 34 36 88
    Australia 4 6 8 10 12 14
    Japan 3 5 7 9 11 13

Women's Modern Size Guide
    P/XS XS/S S M M/L L
    U.S. 0 2 4 6 8 10
    Waist 23" 24" 25-26" 26-27" 28" 29-30"
    Hips 34" 35" 36" 37" 38" 39"
    "= inches (2.54cm)

Taget från min favvo mode site:Active Endeavors

Jag har också kollat på Bitten kläderna, ska försöka hitta i SF.

Lycka till!

• HelenS

Tack! Men du pilatespower, jag förstår inte 0-22? Jag är sugen på jeans med hög midja och önskar att jag kunde mäta höfterna och få ett ungefär hum om vilken storlek. Kan det vara möjligt?

• pilatespower

Jag tror storlekarna sträcker sig från petit 0 till 22 vilket är xl storlekar. har du kollat på hemsidan om det står nåt om det.
    www.bittensjp.com/

• HelenS

Jag har kollar där och vet alltså inte vilken storlek jag skall välja på jeansen...

The BITTEN collection was designed for women of all ages and sizes, with a full size range from XS-XXL in tops, 0-22 in bottoms, and 5-11 in shoes.

• pilatespower

Vad har du för storlek på jeans ?

• pilatespower

29 har jag också i jeans! jag köpte ett par shorts i strlk 8 i sommras, men de var lite stora. det beror faktiskt på vilket märke, men jag provar alltid 6 och 8, det händer tom att 10 passar. Mest ofta passar 8 på mej.

Svar på tråden Hjälp med amerikanska storlekar!