• Karpet

Se en lägenhet med eller utan möbler?

Om ni är på jakt efter en ny lägenhet ser ni då helst att den har möbler eller är helt tom när ni är på visning?

Vi ska nämligen flytta (hurra!) men vi måste ta den nya lägenheten från 1 oktober och denna vi bor i nu måste vi fortsätta betala för till 1 januari om vi inte hittar en ny hyresgäst innan dess, då slipper vi dubbla hyror.

Just nu är vår lägenhet möblerad, såklart vi bor ju här. Möblerna är nya och fräscha möbler som ger lägenheten ett mysigt intryck. Om vi tar ut allt så ser ju antagligen lägenheten större ut, men vad är viktigast?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 21:37:29:
    Okej, nu har jag lagt in lite bilder på vårt vardagsrum/köksdel så att det blir enklare för er att se om det skulle se bättre ut utan möbler eller ej.

Fast jag skulle naturligtvis städa undan leksaker och plocka undan en del smågrejer.

• Svar på tråden Se en lägenhet med eller utan möbler?
  • mumlan1

Jag skulle vilja se lägenheten med möbler, har lättare att bilda mig en uppfattning om hur våra möbler skulle passa in. men lägenheten/huset får inte vara övermöblerat

• flixflax

Jag hyr ut lägenheter. De som är möblerade med trevliga möbler hyrs ut snabbast.

• lia76

Ser man en lägenhet utan möbler så kanske rummen ser större elle rmindre ut än vad de är.
    Ser man med möbler så ser man på ett ungefär vad som får plats...

Utan möbler aå kanske det ser stort ut men är i själva verket mindre

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • trollmammsis

med...lägenheten ser ju lite större ut då

• strojes

Jag skulle föredra att titta på lägenhet med möbler.

• Edwina

Jag har vart i kontakt med mäklare flera gånger och de har alltid sagt att ett möblerat hem är mer 'attraktivt' att se och stiger i regel mer i budgivninig än omöblerade.

• No way

jag vill faktiskt se utan. Kollade på en med möbler som var såååå fin. sen hyrde en kompis den. Tom var den inte alls fin. inte med hans möbler heller.

De hade matchat det så bra med färger och allt så det såg så fint ut..

My baby can kick your babys ass!
  • rajtantajtan

Finns en risk med möblerat...de möblerade lägenheter jag tittat på hade så äcklig inredning att jag fick avsmak, den lägenhet jag nu bor i stod tom & omöblerad då jag tittade-fritt fram att fantisera dit mitt eget möblemang.

• Karpet

Okej, nu har jag lagt in lite bilder på vårt vardagsrum/köksdel så att det blir enklare för er att se om det skulle se bättre ut utan möbler eller ej.

Fast jag skulle naturligtvis städa undan leksaker och plocka undan en del smågrejer.

• rajtantajtan

Ni har ju jättefin inredning så kör MED!

• oxytocin

Det brukar se MINDRE ut utan möbler. När jag sålde min lägenhet hade jag redan hunnit flytta ut och det tyckte mäklaren var synd. Han sa att möblerade bostäder alltid var lättare att sälja, och det tror jag absolut.

• utlandsmamma

Absolut med mobler En lgh utan mobler upplevs mycket rymligare an vad den ar i verkligheten.  Genom moblerna far man aven en upplevelse av rummens storlek.

• Karpet
    brojer skrev 2007-09-12 22:22:07 följande:
    [citat) En lgh utan mobler upplevs mycket rymligare an vad den ar i verkligheten.
    [/citat]

Men är inte det positivt? Att man tror att den är större än vad den i själv verket är?
  • utlandsmamma

efter att jag har tittat pa eran bilder tror jag det ar valdigt viktigt att ni "behaller" moblerna eftersom ni inte har nagra rumsavdelare utan moblerna formar de "olika" zonerna.
    Utan moblerna kommer rummen att "flyta" ihop och det kommer att vara svart for betraktare att moblera lgh.

Lycka till
    anna

• Karpet

Det är iofs en bra poäng. Det hade jag inte tänkt på innan. Jag vill bara flytta på en gång så jag hade hoppats på att fler skulle svara att det var bättre utan möbler Det viktigaste är dock att bli av med lägenheten så snart som möjligt så vi får nog snällt bo kvar.

brojer skrev 2007-09-12 22:27:31 följande:
    efter att jag har tittat pa eran bilder tror jag det ar valdigt viktigt att ni "behaller" moblerna eftersom ni inte har nagra rumsavdelare utan moblerna formar de "olika" zonerna. Utan moblerna kommer rummen att "flyta" ihop och det kommer att vara svart for betraktare att moblera lgh. Lycka tillanna
Svar på tråden Se en lägenhet med eller utan möbler?