Det kliar så mycket, vad gör man?! Hjälp!
Jag håller på att bli knäpp, vad kan man göra?! Jag har de senaste veckorna fått en massa kliande utslag på insidan av ena låret, på ena armbågen och på på magen. Det är som små små finnar och de är torra och kliar. Min bm skickade mig till vårdcentralen igår (eftrsom de inte hade någon läkare på mvc igår) och läkaren där konstaterade att det var eksem orsakade av överkänslighet pga graviditeten (jag har aldrig problem med huden annars). Eftersom jag har så nära till bf så tyckte han att det var onödigt att sätta in behandling med kortison utan vi skulle istället avvakta och se om det försvann efter förlossningen. Jaha okej, visst men nu börjar det bli olidligt, jag kliar ju sönder mig själv! Finns det NÅGOT som kan lindra tror ni? Jag har provat dotterns miniderm men jag tycker nästan bara det blir värre av den. Finns det någon huskur eller nått för att lindra?
Förra graviditeten hade jag inget sånt här däremot fick jag massor av kliande utslag en vecka EFTER förlossingen. Jag fick då tavergyl och kortisonsalva som tog bort det på några dagar.
Är i vecka 39+3 förresten om nu det skulle ha någon betydelse...