• mirasmamma

Nora?!? Kommer hon att bli kallad...

...hora?

Väntar nu vår andra dotter och hittar inget namn vi kommer överens om. Var inne på Lova, men nu börjar sambon tveka. Vi tycker båda att Nora är fint, men är rädda för att hon kan bli kallad hora.

Har ni andra förslag??? Storasyster heter Mira!

♥Mira♥ vårt lilla underverk!
  • Svar på tråden Nora?!? Kommer hon att bli kallad...
  • lia76

Nora är ett fint namn tycker jag

Och visst tänker man ofta på vad barnen kommer bli kallad... Men dåliga namn kan de få oavsett namn, tyvärr
    Och man ska inte låta sådant hindra en att ge sitt barn ett namn man tycker om.

Men eftersom eran första dotter heter Mira (stjärna) så kanske Nova?

Själv heter min jänta Stella

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • laura caudwell

tänkt samma sak faktsikt, men Nova är ju ett fint namn. nora är också fint..

mirasmamma skrev 2007-09-12 21:37:28 följande:
    ...hora?Väntar nu vår andra dotter och hittar inget namn vi kommer överens om. Var inne på Lova, men nu börjar sambon tveka. Vi tycker båda att Nora är fint, men är rädda för att hon kan bli kallad hora. Har ni andra förslag??? Storasyster heter Mira!
  • mirasmamma

Nova är också jättefint, men tyvärr förknippar jag det med ett shoppingcenter i Lund som heter Nova...

• Elsans

Gillar verkligen också nora men har tänkt som ni, att det rimmar FÖR mycket på hora. Nova gillar jag dock inte alls. Tuva eller vera kanske?

• mirasmamma

Thuva heter en av mina bästa kompisars dotter och Vera förknippar jag bara med en gammal tant vi kände... Men tack så mycket för att ni försöker hjälpa mig!!!

• Izzen

Jag heter Ida..
    Och vad det rimmar på vet alla..

Fick inte alls höra det alls när jag var liten.
    Någon enstaka gång kanske, men inget jag kommer ihåg!

Om man tänker efter finns det så många namn som rimmar på "fula ord".
    STRUNTA I DET!!

Döp skruttarna till de namn ni tycker är vackra och fina!!

• laura caudwell

alva? elvira? my? molly?

mirasmamma skrev 2007-09-12 21:37:28 följande:
    ...hora?Väntar nu vår andra dotter och hittar inget namn vi kommer överens om. Var inne på Lova, men nu börjar sambon tveka. Vi tycker båda att Nora är fint, men är rädda för att hon kan bli kallad hora. Har ni andra förslag??? Storasyster heter Mira!
  • Niinii

NEJ *knackar i trä*
    Har aldrig någonsin tänkt så och jag har träffat noror :)
    Jättefint. Det har samma nästan betydelse som min dotters namn Monira!

• taksi

Nora är ju superfint!

Jag tror inte att hon kommer att bli kallad hora. Elelr rättare sagt finns det nog perioder när barnen hittar på fula rimnamn som Nora Hora, Lotta Potta, Nina Pina osv oavsett vad dom heter. Det går ju över snabbt. Sen är det väl tyvärr många som kallas för hora oavsett vad dom heter. Problemet är nog inte namnen i sig utan barnen hittar rim eller retnamn till varandra ändå tror jag, när dom är i viss ålder. Och har man tur så är just den klass hon ska gå i förskonad från sånt där. Det är ju svårt att veta i förväg. Man får ta det när det kommer.

• zazla

Ja jag tror inte att det går att undvika. Visst barn kan bli retade för allt men just Nora skulle jag undvika för det är så himla uppenabart.

• Itis

Känner bara en Nora och henne kallade vi för Snora (ja, man är ibland elak som barn, men vi sa det aldrig till henne och träffade henne max 1 gång om året).

Jag tycker Tia (/Thia) är väldigt fint. Mira och Tia ?

Erika med Emelie född 070211
Svar på tråden Nora?!? Kommer hon att bli kallad...