• Anonym

Å nej, glömt beställa nya p-piller. Måste ha måndag, vad gör jag?

Såg nu att jag inte har några p-piller kvar och på måndag ska jag börja äta igen efter en veckas uppemåll för mens.

Går det ens för läkaren att skriva ut recept som man kan hämta ut dirkt på apoteket?

• Svar på tråden Å nej, glömt beställa nya p-piller. Måste ha måndag, vad gör jag?
  • Den där Linn

Ja, klart du kan hämta ut medicinen samma dag du får receptet...

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • milla88

ja de e klart. Samma sak hände för mig o jag fick komma in samma dag och få ett nytt recept

• Anonym

Tänkte alltså på om man slipper gå till gyn för att få receptet?

• Sötisnosen

En gång råkade jag ut för samma sak.

Hade kvar mitt gamla recept av någon anledning. Tog med mig det och den tomma kartongen med p-piller och fick göra ett "akututtag" för tre månader till på apoteket, mot löftet att jag skulle uppsöka gyn snarast. Det kan vara värt en chansning.

• cloudberry79

Här kan man iaf ringa till sin läkare och få receptet skickat till Apoteket. Jag brukar få svara på lite frågor, men är allt ok så behöver jag inte komma in på någon koll.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • Hannah76

Ja du kan få det utskrivet utan gynkoll. Ibland skriver de då endast ut för 3 månader och bokar in en koll. Ring din bm, så fixar hon det.

Svar på tråden Å nej, glömt beställa nya p-piller. Måste ha måndag, vad gör jag?