• borupsmamma

Smörgåsrån

En vännina till mig menar att det finns ämnen/tillsatser i smörgåsrånen som inte ska vara bra för de små(då menar jag inte transfetter för de vet jag att det inte ska vara i ). Exakt vad hon sa har jag glömt nu... Någon som vet något om detta eller är det som jag misstänker att det inte ligger någon sanning i detta?

• Svar på tråden Smörgåsrån
  • Fru Gustavsson

Det är isåfall något jag helt missat.. har fått råd från både barnakuten och BVC att ge mycket rån nu när sonen är lös i magen, tror inte de givit det rådet om det var skadligt med rån.

Älskade Aiden föddes 061122. Välkommen du finaste!♥
  • mizzaja

Det det innehåller är transfetter, dvs härdat fett. Det kan man bedömma stjälv hur farligt det är. Men i små mängder är det inte skadligt....

• Sodaspring

Jag har hört att de ekologiska ska vara bättre än de "vanliga".
    Det jag har hört är att de "vanliga" innehåller transfetter.

ღAnthony jan 06ღBebis i magenღ
  • Tovsippan

Det stämmmer att de ekologiska smörgåsrånen inte innehåller transfetter. Jag köper mina på ICA MAxi.

• Fru Gustavsson

*byter genast till de ekologiska* Phu.. det är inte lite man ska ha koll på med de små och all mat.

Älskade Aiden föddes 061122. Välkommen du finaste!♥
  • borupsmamma

Hmm vad konstigt för på mitt paket (som inte är ekologiskt) står det tydligt att de inte ska innehålla transfetter. Jaja precis som ni skriver så handlar det ju om så små mängder så what the hell..

• getingmidja

Göteborgs kex har tydligen inga transfetter i sina kakor/rån.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • vicki

Härdat fett gör att produkten håller sig länge och är krispig. T e x finns det i chips/snacks, kex m.m. Därför använder man det plus att det är väldigt billigt för fabrikörerna.

• Mizzz
    borupsmamma skrev 2007-09-13 22:18:36 följande:
    Hmm vad konstigt för på mitt paket (som inte är ekologiskt) står det tydligt att de inte ska innehålla transfetter. Jaja precis som ni skriver så handlar det ju om så små mängder så what the hell..
    jodå.. det står "delvist härdata veg.fett" det är transfett..
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2007-09-14 11:11:19 följande:
    jodå.. det står "delvist härdata veg.fett" det är transfett..
    oj, menade att svara på nedanstående
    getingmidja skrev 2007-09-13 22:19:59 följande:
    Göteborgs kex har tydligen inga transfetter i sina kakor/rån.
  • Lalune2

De har tagit bort transfett från dem.

Men ett annat förslag är majskrokar, de är toppen tycker jag! Bara majs, inga tillsatser överhuvudtaget och definitivt inget salt. Smälter så fort man stoppar dem i munnen. Jag har helt gått över från smörgåsrån till majskrokar, tycker att det är mkt bättre.

Bruce Springsteen 10 december!! *Längtar*
Svar på tråden Smörgåsrån