• riccolina

vilken storlek på vinteroverall??

Hej... Jag har funderat på att köpa skidoverallen på polarn o pyret. Min dotter kommer vara ca 17mån i november. På polarn o pyrets storleksguide står det att stl 86 är för 1-1½år, medans stl 92 är från 1½-2år. Vilken storlek ska jag ta??? är mest rädd för att 92 blir för stort eller att stl 86 hinner bli för liten under vintersäsongen. Vilken ska jag satsa på??? snälla hjälp mig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken storlek på vinteroverall??
  • Miss Upsey Daisey

skulle gå på hur stor hon är idag och lägga till lite.

Dottern blir 2 i december och jag har köpt en overall i strl 90 som är förstor. Den kommer räcka hela vintern och ev. lite till eftersom hon inte är så stor...

Svårt att gå på ålder när det gäller storlek. Utgå istället från vad hon har för storlek idag och tänk lite framåt.

• strojes

pop brukar ju vara stora i strl.

• Marlene B

Hmm, lite OT men varför starta en omröstning om vilken storlek din dotter ska ha på overallen? Vad är det för fel på att starta en vanlig tråd?

• Anna83KD

Overallerna är stora på Polarn.
    Jag har köpt 86 till min tjej på 18 månader (nu) Då är hon stor till växten också kan jag tilläga ska till BVC nästa vecka men jag tippar att hon är ca 84-85 cm lång ovh väger 12,5 kg.
    86:an är stor på henne nu så i vinter kommer den passa super. Jag köpte 92 först men den skulle hon aldrig kunna röra sig i så stor var den.

• Kajsan

Min dotter hade strl 92 förra vintern, jag köpte den när hon cvar 14 mån och den passade perfekt!

• myskatt

Min tjej blir också två i december. Hon har ett sett i stl 86 och ett i stl 92, de har dock två-tre år på nacken och kanske inte stämmer med de storlekar som finns i nyare kollektioner.

Tycker att byxan är lite tajt i grenen i stl 86 medan jackan är stor. Tror vi blandar byxa i stl 92 och jacka i stl 86.

Overall däremot har hon i stl 86 och den är en tokstor Reima.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Nathalie05

Min dotter var i ungefär samma ålder förra året när jag skulle köpa overall till henne... Jag tvekade också mellan dom storlekarna men valde 92an då jag tyckte att 86an såg så liten ut.. Fast jag köpte inte overall från polarn o pyret så storlekarna kan ju vara annorlunda.. Men jag skulle nog satsat på 92an bättre med lite förstort än för litet ju..

• HeddaBigBum

Nu vet ju inte jag om P.OP:s kläder är stora eller små i storlekarna, men min son blir 3 år i januari och hans 86-vinterkläder passar perfekt nu... Så jag skulle absolut inte köpa 92 om jag var du...

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Kajsan

Det här är ju egentligen helt absurt att svara på.
    Det är som om jag skulle fråga vilken storlek jag ska ha i byxor, 38, 40 eller 42 då jag är 32 år.

Svar på tråden vilken storlek på vinteroverall??