• Mamma Till Amanda o Ronja

När ska ni åka hem från bb?

Hur länge planerar ni o stanna på bb efter förlossning? Själv vill ja åka hem så fort som möjligt, om allt funkar som de ska... Men man blir nästan idiot förklarad av omgivningen när man säger de. Har en dotter på 7 år som går i skolan 8.30 till 13 varje dag, då har man ju tid o vila me bebisen när hon e i skolan! Får man dessutom dela rum me nån annan på bb så måste de ju va skönare o komma hem?! När ja fick min första så stannade ja i 3 dygn, men de va ju för att de va första barnet... Hur tänker ni? Har BF på tisdag, 18/9...

• Svar på tråden När ska ni åka hem från bb?
  • kim mi

när jag fick min första så blev vi hemskickade dagen efter, dom frågade om vi ville åka hem då allt såg bra ut och vi gjorde det.
    Nu betyder ju det att jag har en 9 åring här hemma och jag kommer vilja åka hem så fort som möjligt om allt fungerar. Så vi tänker nog lika. Förstår inte varför folk ska behöva lägga sig om ni vill åka hem tidigt eller stanna kvar.

Gör som ni själva vill och lyssna inte så mkt på andra är mitt råd till dig/er.
    Lycka till

• Miffi

När vi fick våran son var vi kvar två dygn på pasienthotellet, jag trivdes inte där så det var därför vi inte stannade längre. Nu är jag gravid igen och denna gången tror jag att vi åker hem efter förlossningen(om allt går bra vill säga).
    Lyssna inte på vad omgivningen säger utan gör det som känns rätt för dig

• snuttP

Jag vill hem så fort som möjligt. Hoppas på planerat snitt, men om allt gått bra så kan jag ju lika väl ligga hemma och ha ont som att ligga på sjukhuset.

• LB1978

Vi kommer att åka hem så fort som möjligt eftersom vi har två små barn hemma, men vi kommer först vilja se så bebisen mår bra, jag mår bra och efter att bebisen blivit läkareundersökt.

• Mamma Till Amanda o Ronja

Tack! De e de ja känner oxå, om allt e bra så kan ja lika gärna va hemma o vila! Självklart vill ja att ja o bebisen gått igenom "besiktningen" o att amningen funkar... Men sen ser ja inget hinder i o åka hem.. Lyssnar på er i stället för omgivningen!

• Annamaja

När jag fick fösta för 7 år sedan stannade jag kvar i två dagar. När jag fick andra barnet för 5 år sedan åkte jag hem efter 11 timmar. Vi fick 10 på kvällen och åkte hem vid 9 tiden på morgonen. Det funkade jätte bra. Det var så skönt att få komma hem.

Nu väntar vi nr. 3 och jag kommer åka hem från BB igen så fort som möjligt, bara att allt ser bra ut så åker jag hem.

• Tiddlan

Jag fick barn i maj, han är född 02:56 och klockan 12:00 samma förmiddag blev jag utskriven.
    Det är ingen som har idiotförklarat mig för det.
    Dessutom var både förlossningen och BB överfullt.

• 0Love0

Går min förlossnig bra dennagångenska jag hem med en g¨ång,ser ingenanledning tillatt stanna då

• en blev två

Jag tänker stanna tills ammning fungerar, resonerde likadant förra gången. Kommer inte ihåg hur länge vi stannde då, kanske 3 dagar. Nu väntar vi tvillingar så det kanske tar några dagar innan vi får till det med ammningen.

• principisessan

är gravid med första barnet.. vill, om allt är normalt, åka hem så fort som möjligt. Sambon får inte stanna kvar över natten o jag vill nog helst vara hemma i lugn och ro och inte behöva dela rum med massa andra människor och deras bebisar som kanske har helt annan dygnsrytm än vårt barn.
    Men som sagt, är det komplikationer så är det klart att jag stannar så länge som det behövs

Svar på tråden När ska ni åka hem från bb?