• mom of a son

Magknip vs kaffe

Hallå alla ammande mammor!

De första veckorna var det okej med Saras mage på kvällen, men så gick tiden och de sista veckorna har varit jättejobbiga kvällstid!
    Jag läste då på apotekets hemsida deras tidning och fick tips därifrån... jag har slutat med kaffe samt rena mjölkprodukter!!!!

Någon mer än jag som har erfarenhet av amning och kaffe och magknip??? '

Hur lång tid tog det när ni slutade med kaffe och magknip släppte???
    Blev det helt bra?
    Behövde ni sluta med andra saker?

Tacksam för svar!

Carpe Diem - Fånga Dagen
  • Svar på tråden Magknip vs kaffe
  • Tummen78

Är du säker på att det är kaffet och inte "bara" bublor - gas i magen?

• mom of a son

Jag ger henne sen innan 20 droppar minifom och det är inte bättre av det... så därför har jag efter tips slutat med kaffe för att prova det...

Carpe Diem - Fånga Dagen
  • Tummen78

Då förstår jag!
    Har inga egna tips då det hjälpte för lillan när vi gav hene minifom, men kompisen fick utesluta alla mjölkprodukter för att det skulle bli bättre imagen för hennes lilla. Vet genom henne att det kan vara väldigt jobbigt när de små har magproblem så jag hoppas att det går bra för er!

• mom of a son

Tack! Det jag förstått på andra som haft problem med just mjölk, är att de barnen skrikit mycket mer än vår dotter gör, så jag hoppas att det lugnar sig nu. I går kväll var hon lugn och go´ hela kvällen vilket kändes skönt, då det var 3 dagar sen nu jag tog bort kaffet. Jag hoppas verkligen det är det som är problemet! Tack för stöttning!

Carpe Diem - Fånga Dagen
  • Sanna1975

Jag kan inte heller dricka kaffe. Magknipet slutade samma dag jag slutade med kaffe. Har funderat på att börja introducera det så smått igen (det är ju såååå gott..) någon dag när jag orkar Pojken är 3,5 månad så det kan gå.

• mom of a son

Koffeinifritt kaffe!

För oss var det inte kaffet alls... hon har haft 2 jobbiga kvällar nu och nu idag har jag börjat med att skippa mjölken i ALLT!

Carpe Diem - Fånga Dagen
Svar på tråden Magknip vs kaffe