• Snowstorm

Hemskickad från sjukhuset under förlossningens start??

Måste bara fråga hur det funkar i andra länder. Bor i Sverige (förhoppningsvis inte länge till,flyttar till Australien nästa år .

I Sverige när förlossningen sätter igång, är det väldigt vanligt eller typ standard att bli hemskickad om man ínte är öppen typ 3-4 cm o värkarna inte tillräckligt regelbundna o ofta. Har själv BF i slutet på nov, och oroar mig lite att man ska få bli hemskickad.

Hur funkar det där du bor?? Även om man bara är öppen 1cm, får man stanna på sjukhuset då,eller hur funkar det?

• Svar på tråden Hemskickad från sjukhuset under förlossningens start??
  • trollmammsis

oftast får du åka hem om inte värkarna kommit igån regelbundet...dels för att väntan för dig kan bli så lång och dom behöver troligtvis din plats!!  jag blev dock inskrien när jag var öppen 4 cm och fick ligga ett dygn innan tjejen kom...

• bäbistokig

Om du oroar dej för att bli hemskickad så tycker jag att du ska stanna hemma så länge som möjligt..Finns ju ingen anledning att åka in så tidigt..Om allt e som det ska då givetvis.

~Stolt Mamma till Leah 20 Augusti 2006~
  • Småtokig

Jag bor i Blekinge och jag kan säga att jag blev inte hemskickad från förlossningen
    Jag var öppen 2 cm och hade hyfsat regelbundna värkar.. Dock blev jag utskickad på en promenad för att få igång det lite mer..

• Sebbes    mamma

jag var öppen en cm när vi kom in... ja blev inte direkt hemskickad, men dom tyckte vi kunde åka in till "stan" o äta eller ngt.. Vi tänkte att va f-n.. vi kör hem.. han inte mer än hem o bre en macka. sen fick ja åka ambulans tillbaka. sen tre timmar senare e han född...

• sicksack

När jag födde ettan på BB Sthlm så sa de att man inte får skicka hem patienter. Vet int eom det är någon policy som bara de har... Jag fick iaf stanna kvar båda gångerna och var öppen 4 cm båda gångerna. Med ettan tog det 12 timmar innan han kom ut, med tvåan tog det tre timmar.

• Snowstorm

Jag kommer ju stanna hemma så länge jag klarar av o det känns bra, men gör det inte det längre vill jag åka in och INTE bli hemskickad om det inte känns bra.

Sicksack: Ska oxå föda på BB Sthlm. Intressant det där med policyn att de ej får skicka hem patienter, måste fråga BM.

• LindaB85

Jag födde min dotter i Lund för snart en månad sen.
    Jag kom först in på kvällen då var jag öppen en cm. Då fick vi åka hem igen....det kändes HEMSKT....hade haft regelbundna värkar i nästan ett dygn då....

Vi hann inte mer än hem då värkarna kom hela tiden och jag var i princip okontaktbar....
    Vi åkte in igen några timmar senare för jag orkade inte va hemma mer.
    Då var jag öppen 2,5cm men jag blev inskriven ändå....dom såg väl att jag behövde nån smärtlindring eller nåt...Hade ju inte sovit på nästan 2 dygn då....Vet inte vad jag hade gjort om jag blivit hemskickad den gången oxå.....

• Dalwhinnie

Vår dotter föddes på KSS i Skövde, och vi kom in på kvällen vid 23 kanske, hade jätteont men då hon kände på mig vid 24-tiden var jag bara öppen 1 cm.
    Vi blev hemskickade, och det var en mardröm kan jag ju säga.
    Första barnet och jätteosäker, värkarna kom nonstop och gjorde vidrigt ont, och kl.03 gick vattnet hemma som var brunt...
    Tillbaka direkt, och var då öppen 10 cm!!! på 4 timmar och första barnet!
    Så blir det fler barn kommer jag VÄGRA åka hem!

• sanndris

Jag vägrade åka hem för jag var också så rädd för det, så när jag kom in innan dörrarna sa jag bara det att det är inte nån mening att ni ber mig åka för jag tänker stanna här tills min bebis är född. Så jag fick byta om och fick ett rum meddetsamma, nu hade jag inte behövt oroa mig för jag var öppen sex cm när jag kom in, men jag hade vägrat åka i vilket fall..

• gormisen

Jag födde i Göteborg och här fick jag höra att man aldrig skickar hem nån mot deras vilja. Däremot kan de berätta att sannolikt kan det ta ett tag innan själva förlossningen kommer igång och att man kanske är mer bekväm hemma... Men de hävdade o det bestämdaste att ingen skickas hem mot sin vilja, inte när man är på G.

Svar på tråden Hemskickad från sjukhuset under förlossningens start??