• lillakatten

ytterdörr till faluröd villa?

Vi är påväg att byta från en gammal sliten brun 70-tals hembyggd ytterdörr,till en som passar våran faluröda 20-tals villa bättre.. någon med falurött gammalt hus som vill visa bild på sin ytterdörr så man får lite inspiration?

• Svar på tråden ytterdörr till faluröd villa?
  • strojes

Jag hoppas också på någon som vill inspirera oss med en snygg dörr. Vi har ett falurött hus med en brun 70-tals dörr (huset är byggt på 70-talet).

• Lejonelle

Har ingen bild, men det enda jag ser framför mig är en riktigt snygg vit dörr.

• lillakatten

ja,någon vit stilren dörr är tanken.. vet bara inte om jag ska ha en gammal som jag renoverar,med nackdelen att gamla dörrar förstås är dåligt isolerade, eller om jag ska köpa en ny i gammal stil..är bara rädd att det ska se för plastigt ut.

• Mint

Jag ser framför mig en riktigt snygg GRÖN dörr. Stilen har jag dock inte riktigt klar för mig. Det gröna kan sedan plockas upp i detaljer på andra ställen på husen, t ex en grön ram i det vita runt fönstren, snickerier och så vidare.

• musli

Vårat hus är inte falurött ännu men ska bli! Vi köpte en vit dörr med halvmåneglas på byggmax, så småningom ska dörren sprutlackeras i gammaldags blå eller ockra, vi har inte bestämt oss ännu, och sen ska den färgen plockas upp i fönstren också.

Finns nog bild i mitt galleri... Kanske finns en mapp som heter hall? Har för mig det men orkar inte titta efter!

• allaminaliv

Vi har en gul dörr. Nej inte skrikgul utan en gammaldags gul färg som har rött pigment i sig. Nej inte orange heller. Men en väldigt varm gul färg, ungefär som det gula bladet till höger här på sidan.

Jag har sett flera gamla fina röda hus med gula dörrar, det var därför vi tog gult.

• Pollyanna

Jag skulle valt guldockra.

• mimmi006

Vi har vit dörr, men om jag hade fått min vilja igenom hade den varit i guldockra. Vissa grå och gröna nyanser är fina också, kika på gamla röda hus! Tänk på att färgen ska vara ganska mättad.

• AnneSophie

Dalablå, sörmlandsgrön eller ockragul passar fint till rött.
    Vi har valt blå dörrar till vårt hus, garage mm. Bilder finns i bloggen.

Taking the long way around
  • Smurfen06

Vi har rött hus och en ganska ljus grå dörr, jag tycker att det är jättesnyggt!

Svar på tråden ytterdörr till faluröd villa?