• Mikka82

Någon som kör "gamla" viktväktarprogrammet då man räknar röda-gula-gröna prickar?

Hej!
    Jag undrar om det är någon som kör det här gamla viktväktarprogrammet då man ska räkna prickar istället för points? Eller om det är någon som har dessa böcker och vill dela med sig av dess info eller vill bli av med dessa??

Jag körde detta förut då svärmor hade det sen på äldre dar och jag gick ner mycket och tyckte att det var ett perfekt sätt för mig att gå ner i vikt.
    Är det någon skillnad på detta och att räkna points? Tänkte om det fungerar på samma sätt??

• Svar på tråden Någon som kör "gamla" viktväktarprogrammet då man räknar röda-gula-gröna prickar?
  • Lejonelle

Jag kör enl det gamla programmet. Som jag ser det är 1 gul ung 2 points. Jag kan bara det gamla systemet och vet att det funkar så varför byta?? Tyvärr behöver jag ju mitt ´material själv, men jag svarar gärna på frågor (om jag kan)

• Mikka82

Lejonell:
    Du vet inte vart jag kan få tag på det gamla programmet? Den här lilla boken där allt står vad allt är "värt" är ju väldigt intressant och bra att ha Den använde jag massor när jag gick det här sist.
    Just nu är jag gravid (3 veckor kvar) men ska börja med detta så fort jag bara orkar och kan!

• Lejonelle

Tyvärr. Själv blev jag guldmedlem på det gamla programmet och kämpar nu för att komma tillbaka dit igen. Tycker att det låter jätte klokt av dig att du redan nu tänker på att försöka gå ner i vikt. Ge det dock lite tid i början. Att få barn är ju en stor omställning. Jag rasade många kilon precis i början, sen blev det värre. Nu är min son 1 år och jag skall försöka ta bort det sista. Det är inte så jätte många kilon, men dom sitter som berget!!!

• Mikka82

Okej, det där med guldmedlem å sånt har jag noll koll på =P Jag lånade av svärmor sist och gick efter deras böcker och den där andra lilla boken, tränade och så gick jag ner en hel del!
    Ja, jag vill verkligen inte se ut såhär hela livet, jag som alltid varit så ytlig när det gäller mig själv och mått dåligt så fort jag gått upp ett kilo. detta är värsta mardrömmen för mig...men det ska gå att få bort!!
    Jag kanske får sätta mig in i det nya systemet och prova det annars.

• Lejonelle

Det nya är ung samma sak som det gamla. Man har bara klumpat ihop alla pricka, gula, röda och gröna och kallar allt points. Funkar säkert lika bra. Själv tycker jag att prickarna sitter i ryggmärgen och jag är för lat att lära mig det nya.

Guldmedlem blir man när man nått sin målvikt och lyckats hålla den under ett visst antal veckor. Sedan går man gratis på V förutsatt att man inte går upp i vikt igen.

• Mikka82

Aha! Jag bor ju på vischan och har 4,5 mil enkel resa till närmaste viktväktarträff så jag tänkte nog på att köra hemma. kan man bli guldmedlem på det sättet också?

Kollade in på vv hemsida och då finns det olika paket man kunde köpa för att köra vv hemma. Ett cd-rom paket som var lite billigare och ett med böcker och 12-veckors program. vet du någon skillnad på dessa 2? eller måste jag införskaffa båda tro?

• asul

Jag kör på nya systemet.
    Bodde med en tjej förut som körde gamla systemet. Jag tycker det verkar krångligt att samla olika prickar, enklare att bara räkna points. Däremot så tror jag det blir lättare att få i sig rätt mat med olika prickar.

Jag väger över 70 och rör mig halvmycket, får äta 23 points per dag. Som exempel är valfri mängd pasta 4 p, valfri mängd potatis 2 p och de flesta frukt och grönsaker är "gratis".
    Om du helammar får du 10 extra p och delammar du blir det 5 extra.

• Mikka82

asul: det låter inte så krångligt som jag trodde det skulle vara... =) jag ska inte amma alls så då får jag inga extra points att äta? Men går du på deras träffar eller kör du hemma?

• asul

Jag går på träffarna när jag kan. Bra sporre och inspiration och tips! Inga extra points till dig tyvärr!
    Min bebbe är 7 mån och nu har jag bara nåt kilo kvar till där jag var innan. Men sedan har jag 10 kilo kvar från förra grav...

Svar på tråden Någon som kör "gamla" viktväktarprogrammet då man räknar röda-gula-gröna prickar?