• Erik

Hurdan frisyr har er 3-4 åriga son? Tips önskas!

Min 3 åriga son har haft ganska långt hår sen han fick hår, men nu känns det som om det är dax att klippa en "riktig pojkfrisyr" åt honom... Men jag vet inte hurdan... Vill att han fortfarande skall se lite tuff ut så ingen pottfrisyr med andra ord. Har ni några bilder på era pojkars hår som jag kan få se?!

• Svar på tråden Hurdan frisyr har er 3-4 åriga son? Tips önskas!
  • Prinsessan Zelda
    Adam 070810   Adam 2 år och 4 månader

Adam är bara 2 år men jag klipper honom så här. kort på sidorna, med trimmer på 9mm. sen lite längre uppe på huvudet för hand ca 1.5 cm. Till vardags ser han ut som på första kortet men vill man få en lite tuffare frisyr är det bara att sno lite av sambons gele och fixa till det

Jag gillar kort hår på pojkar.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • snuttP

Jag brukar trimma av allt hår på Liam, kanske 5mm. Sen låter jag det bara växa tills det är dags att tjata på honom igen för att få trimma det..

Jag ska titta lite här på alla bilder som förhoppningsvis kommer.. så kanske man kan få nån ny idé..

• Erik
    Inte riktigt så kort vill jag att han skall ha... Det skall nog vara lite längd på håret så man kan lugga honom.
    Rulltrappa skrev 2007-09-13 19:57:58 följande:
    min son är bara 1 år, men min teknik fungerar på både barn och pensionärer... ;) bara att ta fram trimmern!www.familjeliv.se/krypin/rulltrappa/gallery/p...
  • Erik

Har ni några fler frisyrer att visa?

• ÄlskarMina

min kompis son har mohikanfrilla..jättetuff och passar hans personlighet!

Har snaggat på sidorna, alltså inte helt rakat.. och längre mitt uppe på hjässan så håret kan friseras upp!

ska se om jag kan skaka fram en bild under dagen..

• Thezz76

Min 3 åring har ganska tunt o spretigt hår så det är bara trimmern som gäller här.Storebror har börjat med att gå till frisör nu, för nu är hans hår tjockt o fint.

• Miew

Min pojke har en riktig tuppkam och han älskar den. Han har mellan 1-3mm på kanterna och ca 2-2,5 cm upptill. Finns bild i galleriet. Och det var faktiskt hans ide att göra den från början och sen så vill han alltid att den ska ställas upp. Men det roligaste är att det är jättemånga pensionärer som stannar honom och tycker att han har häftig frisyr...

• Yohanna85

min bonus har moikanfrilla, lite tuppkams typen. Går lätt att göra med trimmern =) riktigt tufft!

Svar på tråden Hurdan frisyr har er 3-4 åriga son? Tips önskas!