• Zemer

*Hejsan!!! Nu har jag gått gravid i 41+3 och

Hejsan!!! Nu har jag gått gravid i 41+3 och jag känner mig lite orolig. Tänk om barnet inte mår bra inne i magen? Sist jag var hos barnmorskan kollade vi hjärtljud och mätte magen. Det var 3 dagar innan BF. Fick en ny tid då men trodde ALDRIG att jag skulle behöva gå dit då. Hade känt lite mensvärk och att det tryckte på neråt så både jag och barnmorskan trodde att det var dags snart, men icke. Oroar mig jätte mycket för att det kanske är något fel! Ska till barnmorskan nu på onsdag igen om bebben inte har kommit då. Är lite nervös, finns det någon som gått över tiden lika länge som jag?? Hur tacklar ni det??
    Kramar Zemer

• Svar på tråden *Hejsan!!! Nu har jag gått gravid i 41+3 och
  • Tigertofflan

Allra oftast är det ok!
    Man räknas inte som överburen förrän man går in i v 43, dvs 2 veckor innan och 2 veckor efter bf räknas som normal graviditet. Så allra oftast är det helt ok inne i magen.

När man sedan går till bm nu igen så kommer du säkerligen att få tid till överburenhetskontroll, då kollar man att allt är bra, att flödet i navelsträngen ser fint ut osv. De har koll på grejerna så oroa dig inte!!

-Hoppas bebben kommer snart!

• bäbis nr1

Va inte orolig 90 % av alla föddslar sker mellan vecka 38 och 42 min syster gick 15 dagar över tiden med tredje barnet och han är den goaste och gladaste 7 åring som finns. din bäbis trivs nog väldigt bra i din mage och villinte komma just nu h*n har ingen brådska.

• Zemer

Det är sant, får väl bara bita ihop och vänta. Som sagt kan man ju inte göra så mycket. Mer än att längta då ;)...

• Emma67

Hej! Ja, jag är också en "lång-väntare".. är inne på 41 +3 jag också.. INTE roligt! Men naturen ska ju få ha sin gång och det sätter igång när det är dags.
    Visst lät det otroligt käckt?!!! När man inte kan tänka på annat än om det inte kändes lite mer nu - eller blir helt ledsen och tokig varje morgon när man vaknar med mage och inte bebis...
    Hoppas verkligen att det kan fixa sig för oss och alla andra som VÄNTAR snart! Kramisar!!

• JG81

hej,jag går ochså här och bara väntar och väntar och har samma tankar som du att allt skall vara bra med den lilla jag är inne på 41+2 och jag har fått en tid på sjukhuset den 28e för en kontroll har då gått 42 fulla veckor men jag hoppas att jag inte behöver gå (pust) vill ha ut den NU!! kram jessica

• Lina Olivia

Hej, jag är 41+0 idag, mår bättre än nånsin och har bara lite få tankar kring "om&men". Det är dumt att oroa (lätt att säga, jo jag vet) sig de här två veckorna. Det kan gå så snabbt när det kommer. Och lyssna runt vad många som fått 1-2 veckor efter BF.
    Mitt lilla har inte fixerat sig dock, så om vattnet går nu ska jag i princip lägga mig ner och ringa på ambulansen. Det är väl det jag fundrar mest på.

... håller tummarna för er och mig att något händer i natt ...

• Mien

hej hej! Jag gick 42+6 med mitt första barn, han fick bra med näring och hade gott om fostervatten hela tiden. Skulle bli igångsatt 43+0, men han hann precis ut själv =) Gick superfort när det väl satte igång ( vattenavgång- regelbundna värkar snabbt- krystade 3 ggr-sen var han ute) Tog allt som allt 3 timmar!

Är nu i v 38+5 och räknar med att gå MINST 42 veckor även denna gång, även om jag skulle hoppa i taket av lycka om lillprinsen ville titta ut NUUU!! *längtar*

Håller alla tummar och tår att det kommer bäbis för er snart!
    Kram

• Louice

skickar en massa styrke kramar... =)

Svar på tråden *Hejsan!!! Nu har jag gått gravid i 41+3 och