• en blev två

    Vad heter Kassler på Engelska?

    och någon som vet om det finns i Storbritanien? Har letat men aldrig lyckats hitta det.

  • Svar på tråden Vad heter Kassler på Engelska?
  • rasajj

    jadu.. Har inte hittat det har i USA heller.. men rokt flaskkottlett smakar ungefar likadant.. Sa prova det? Om du kan hitta det..

  • lolou

    har sett det på tesco. min irlänska svärmor serverar det rätt ofta...

  • maccie

    Det heter Smoked Gammon Joint är jag säker på. De säljer kassler på Lidl också (billigt), kommer inte ihåg vad de kallar det men det ligger vacuumförpackat bland smörgåspåläggen.

  • LAMadde

    Jag har letat som en tok och försökt förklara för killen min hur det ser ut och var det är. Det är ju lite granna som Canadian Bacon till utseende/smak.. men rökt fläsk kotlett är nog det närmsta man kan komma .

  • jsmfb

    Gammon är nog det närmaste men den brukar väl inte ligga i nät som vår kassler.

    Lidl är ju också bra när det gäller korv, jag avskyr squishy korvar som säljs i vanliga butiker.

  • Rutiga Rutan

    Jag har sett kassler liknande bitar på Tesco - i nät och allt. Det är smoked gammon oftast lite "finare". Brukar ligga i Bacon hörnan. Enda skillnaden är att den inte går att äta rå utan måste tillagas.

  • cornelias mamma

    Den KASSLER du menar.....finns ju tyvarr endast i Sverige!

  • Karinski

    Jag tror att det finns kassler i polska delikatessbutiker. Jag har sett nagot som liknar, ska fraga om jag far smaka nasta gang och rapportera i traden.

Svar på tråden Vad heter Kassler på Engelska?