• Zaria

Slitstarka skor????

Hej

Har en son på 2 år som älskar att åka sparkcykel,Bobbycar och liknande,problemet är att han sliter ut skorna något otroligt.

Hur gör man? Finns det slatstarkare skor eller är det bara att stå ut,håller på att planera att köpa ett 4:e par nu,och det senaste paret höll bara i 10 dagar...Hur gör man? Är det bara att stå ut? Börjar bli trött på att lägga alla pengar på skor som går sönder efter ett par veckor,och han kan ju knappast åka utan skor heller.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Slitstarka skor????
  • Kathrine

Ja vi har samma problem här. Skorna slits ut jättefort, sista paret kom från Vincent och efter ett tag hade dessa gått sönder. Jag fattar inte hur det går till.

Jag köper billiga skor nu eftersom finare och dyrare märken verkar gå sönder lika fort som billigare!

• Rickeby
    Kathrine skrev 2007-09-13 14:29:41 följande:
    Ja vi har samma problem här. Skorna slits ut jättefort, sista paret kom från Vincent och efter ett tag hade dessa gått sönder. Jag fattar inte hur det går till. Jag köper billiga skor nu eftersom finare och dyrare märken verkar gå sönder lika fort som billigare!
    Håller med, har köpt Kavat, Vincent och Timberland men tycker de slits nästan lika snabbt som billigare skor från typ skopunkten och din sko och ser man till priset så kan man ju lika gärna köpa två par billigare då.

Har dock fått två par kavat höstkängor av en granne, de är använda av tre barn innan mina och min dotter har haft dem och nu sonen, de verkar tåla hur mkt som helst...
  • lisabeth

Om det slitaget beror på att de släpar tårna i har jag läst här på familjeliv om att man kan köpa skoskydd och sätta över tårna. De fanns i någon nätshop med leksaker som jag inte kommer ihåg namnet på. Kan ha varit hikmet.se men det finns inga där just nu. De fanns iallafall tillsammans med bobbycaren på den sidan.

Lycka till med letandet!

Svar på tråden Slitstarka skor????