• Anonym

Tecken att man har klamydia?

Forst ut, ja jag ska testa mig igen om ett par veckor nar jag ar tillbaka fran semestern. Men tills dess:

Vilka ar tecken pa att man har klamydia?

Hur lange tar det innan symtomen uppstar i vanliga fall?

Hur lange kan man ga med det utan att riskera att man blir steril?

Ar brunaktiga flytningar ett tecken pa klamydia? Genombrottsblodningar trots p-piller?
    Lite vark i livmodern?

Hur vanligt ar det att 45-aringar aker pa klamydia?

• Svar på tråden Tecken att man har klamydia?
  • Anonym

Ibland har man inga direkta symptom på klamydia, det är lite förädiskt. Men vanliga symptom är sveda när man kissar/har samlag/gulbrunaktiga flytnigar och ibland en brännande, stickande känsla. Lite klurigt, för dessa symptom kan ibland också vara tecken på UVI. Klamydia kan man får vi vilken ålder som helst, så länge man har ett aktivt sexliv. Tycker att du ska gå och kolla dig om du misstänker att du kan ha drabbats. Inte kul, men bättre med säkra besked.

• Anonym

Jo, jag brukar kolla mig vid behov men just nu kan jag inte ga pga utlandssemester.

Menar du brannande/stickande kansla nar man kissar eller som en molvark i underlivet?

Om man har fatt brunaktiga flytningar/som mens fast man inte ska ha mens just da, skulle det kunna vara klamydia? Man har det en dag, sa haller det upp en dag och kommer igen en dag? Flytningarna kommer och gar liksom?

• Anonym

Den brännande, stickande känslan man kan ha, brukar vara när man kissar. En molande värk, liksom tyngande kan man gå omkring med "hela dagen. Ibland kan man även uppleva eig lite svullen under naveln - ungefär som innan mens. Har du återkommandebrunaktiga flytningar som kommer och går, så K A N det vara ett tecken på klamydia, ja - även om det pendlar från dag till dag. Men det behöver inte vara så. Är du utomlands nu eller på väg?

• Anonym

Jag ar utomlands just nu och var det nar det borjade. Det borjade i tisdags med vad jag trodde var en mensblodning, fast valdigt brun. Det holl i sig i tisdags och kravde trosskydd, borta igar pa dagen for att sedan aterkomma igar kvall. Jag vet faktiskt inte om det ar mellanblodning eller flytningar. Jag ar mitt i en p-piller karta.

Det varker lite darnere och jag ar medveten hela tiden om att underlivet finns. Det ar man ju inte i vanliga fall. Jag ar livradd for att det ska vara en graviditet.

• Anonym

Man kan få symtom rätt snart... inom några dygn... men det kan oxå ta lång tid innan man får symtom en del märker inte några symtom alls....

jag har haft klamydia mina symtom va: enormt mkt flytningar... det bara rann ur mig hela tiden kraftiga smärtor i livmoder o över äggstockar o feber....  vet inte hur länge jag gick med det för jag vet inte vem det va som smitta mig :-/

• Anonym

Har du feber/känner dig lite kymig TS? eller är det bara" de här andra symptomen?

• Anonym

Om jag ar smittad sa hande det for ca 2 manader sen.

Jag har inga andra symtom egentligen annat an varken och flytningarna/blodningarna.

Forra veckan var det som om nagot stralade ut i livmodern och gjorde jatteont, som om det blixtrade dar nere och det varade i kanske 10-20 sekunder at gangen. Men det har inte varit sa den har veckan.

Magen ar eventuellt lite svullen. Vet inte sakert da jag jamt svaller mycket av all mat jag ater.

• Anonym

Ok, hur länge ska du vara borta? Jag funderar på om du kan vänta med att kolla upp det, även om det inte är kul att gå omkring med oro och obehag.

• Anonym

Jag har tid fredag om tva veckor.

• Anonym

Har du tid hos läkare fre två veckor, eller kommer du hem då? För om du ska vara borta två veckor framåt nu, så är det ju inte så bra kanske, att gå med det där?

• Anonym

Jag har mvc-tid da, dagen efter att jag kommer hem.

• Anonym

Vet du vad jag skulle gjort i din sits, TS? Jag skulle faktiskt ringt upp min MVC därifrån där du befinner dig. Berättat om mina symptom och bett dem om råd.

• Anonym

Jag har redan ringt dem och de visste inte sa mycket utan ville att jag kom in. De sa att mellanblodningar kan handa utan orsak ocksa.

Jag bokade ocksa nyss in en tid hos en riktig gynekolog den 1/10. Dar kommer de val att gora ultraljud bla?

• Anonym

Jag har haft klamydia och jag hade inga problem eller symptom.
    Att den upptäcktes var att barnmorskan erbjöd mig att göra en undersökning för det är inte alltid lätt att upptäcka klamydia.

• Anonym (utomlands)

jag bor utomlands, och nu vet jag ju inte var i världen du är, men kan du inte uppsöka läkare där du befinner dig? Det låter ju inte som om du kan slappna av och njuta av din semester direkt. jag har haft klamydia - inga symptom! Däremot så hade jag för något år sedan samma symptom som du, smärta, flytningar, svullen mm, gick till min doktor och det visade sig att jag hade cystor på äggstockarna! Men jag tycker som sagt inte att du ska vänta, det förstör väl hela din vistelse?

• Anonym

Jag tror att jag kan vanta. Blodningarna och varken har avtagit. Har knappt ont idag eller igar. Jattekonstigt eftersom att jag har haft ont i ca 2 veckor. Men jag hoppas att det inte gor ont eller bloder mer tills jag kan ga till gyn om ca 2 veckor. Tack for era inputs.

Svar på tråden Tecken att man har klamydia?