• 77 CHRISTIN

Pergotime

Hej

Jag undrar om det är som har ätit Pergotime. Jag har gjort det 3 gånger men inget har hänt.

Har även gjort Äggledar spolning men inget har hänt, någon i samma situvation eller någon som har lite posetiva komentarer.

Ha det

• Svar på tråden Pergotime
  • Mussebus

Föreslår du går vidare med insemination eller ivf. Onödigt att slösa bort fler månader när det inte fungerar

• C r e d o

Jag har mycket positiva erfarenheter av Pergotime. Har ingen eller sällan egen äl, med Pergotime får jag ganska regelbunden äl, cyklerna ligger runt 32-35 dagar. Blev gravid på femte, fjärde och denna gången tredje kuren, har alltså tre "Pergobarn".

Jag ägglossar dock inte på varje kur, vilket är helt normalt. Menar du att du inte ägglossar med Pergo eller att du inte blivit gravid med Pergo? Om du får ägglossning så är det ju bara att köra på.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Mamma till viljestark dotter

Har ätit många pergo-kurer men aldrig fått äl... och detta trots trippeldoser. Nu har jag gått vidare med Puregon-sprutor för att få äl, men första omgången fick avbrytas då det inte växte några äggblåsor. Om några dagar är det dags för nästa sprutomgång.

Har du aldrig fått äl av pergon? Får du äl är det bara att fortsätta försöka, om inte så kanske sprutor är nästa steg. Hur många tabletter/dag har du ätit???

• Springtime

Jag har ätit Pergo, 2 kurer. Kur 1 var i våras och då blev jag gravid direkt, men det slutade tyvärr med missfall. Kur 2 har jag nyss ätit och går nu och VÄNTAR på om det blivit något.

Jag kan tillägga att vi för några år sedan blivit spontant gravida, vilket slutade i missfall. Sedan följde år av fruktlösa försök innan Pergo. Efter fertilitetsutredningen fanns inga synbara fel hos varken mig eller min sambo. Jag har ÄL ganska regelbundet, med eller utan Pergos hjälp.

Jag hoppas ni får den hjälp ni behöver. Efter tre kurer utan resultat borde det finnas annat att prova. Lycka till!

• Wednesday85

har ätit min tredje kur nu och gjort insemination, men vet inte än om det fungerat eller inte..

Svar på tråden Pergotime