-
-
Svar på tråden Är honung onyttigt?
-
Beror på vad du jämför med
-
Är det bättre med lite honung i te än tex socker?
Sucketter VS honung - vilket är bäst? -
Det är sötare än vanligt socker men,
det är inte raffinerat,och så kan det finnas vissa helande egenskaper.
Råsocker sägs vara nyttigare för kroppen är raffinerat socker.
(vitt socker) -
Nyttigare än vitt socker tex, men allt är ju relativt.
-
Honung innehåller ju också socker.
-
Tänkte mer på:PoodleMy skrev 2007-09-13 15:36:12 följande:Honung innehåller ju också socker.
Raffinerat socker bidrar enbart med energi, "tomma kalorier". Med ökat innehåll av raffinerat socker i maten minskar näringstätheten och det kan vara svårt att få i sig tillräckligt med näringsämnen, framför allt om energiintaget är lågt.
www.slv.se -
Så om man bantar eller liknande så bör man hålla sig borta från honung också eller?
-
Tänkte inte på deAnneSophie skrev 2007-09-13 15:39:06 följande:Tänkte mer på:Raffinerat socker bidrar enbart med energi, "tomma kalorier". Med ökat innehåll av raffinerat socker i maten minskar näringstätheten och det kan vara svårt att få i sig tillräckligt med näringsämnen, framför allt om energiintaget är lågt. www.slv.se
-
Om du bantar är sockerinnehållet i honung minst lika stort som vanligt socker.
men har du varit konsekvent i övrigt tycker jag man kan unna sig en liten klick honung i teet....
-
Men honung i te två gånger om dagen är bra, hälsosamt. Det innehåller mycket antioxidanter och kan hålla lättare borta förkylningarna.
-
Hmmm...Svårt det där med att kunna unna sig något! Har bronkit o det värker som bara den i halsen o så... Tänkte att lite honung skulle lindra.
-
Ja, honung är bra då.MammaMutti skrev 2007-09-13 15:46:28 följande:Hmmm...Svårt det där med att kunna unna sig något! Har bronkit o det värker som bara den i halsen o så... Tänkte att lite honung skulle lindra. -
Jag gick ner 15 kg med hjälp av VV och jag hade honung i teet varje dagMammaMutti skrev 2007-09-13 15:39:11 följande:Så om man bantar eller liknande så bör man hålla sig borta från honung också eller?
Så det går!
-
Pepparmynta/Eukalyptus honung.Perfekt at ha i teet vid förkylning.
www.radehultsbigard.se/2.html -
Tackar!