• Malmöflicka

Ni som haft ett LITET bröllop

Ni som gift er och bara haft ett litet antal personer närvarande vid vigsel och middag, berätta om hur ni gjorde!

Jag vill ha endast familjerna med vid vigsel i kyrkan och sedan enkel middag hemma. Ingen bordsplasering, proffsmakeup eller inhyrda fotografer, bara avslappnat och trevligt.

• Svar på tråden Ni som haft ett LITET bröllop
  • Smulu

Kör på det du :) Duka fint i vardagsrummet sätt på vacker musik på stereon och ha en underbar kväll!!

• ims67

När jag och min man gifte oss så var det bara föräldrar,syskon och syskonbarn med(21st).Vi gifte oss i kyrkan och sen hade min svärmor gjort smörgåstårta som vi åt hemma hos dom.Inget tal och ingen bordsplacering bara lugnt och trevligt,sen tillbringade vi natten på ett hotell och bara myste.Min svärfar fotograferade oss hemma hos dom och min svärmor fick fria händer med brudbuketten.Allt blev precis som vi hade önskat oss,lugnt och stilla.

• Maria40

Vi gifte oss i kyrkan med enbart föräldrar, syskon, syskonbarn närvarande. Efteråt var vi i vår trädgård och där serverades smörgåstårta och efteråt kaffe m traditionell bröllopstårta i våningar.
    Jag hade köpt ballonger och helium som jag fyllde dem med så vi hade "flygande" ballonger i trädgården (de satt fast med snöre i olika stenar).
    Det kändes helt rätt. Jättefint utan en massa stress mm. Dessutom var kostnaden överkomlig.

• kossilalli

när vi gifte oss så var det enkelt. Ville först ha det borgligt, men en släkting till maken en gammal pingspastor hade vigselrätt så då tog vi honom som vigde oss.
    Vi vigde oss utomhus, jättemysigt. Vi vigde oss mitt i skogen på ett ställe som heter vargas vildmarkscamp. Det hade aldrig vart vigsel där förut.
    vi hade bra väder, lite duggregn precis vid vigsel som slutade efter 5 minuter, men det betyder ju bara tur
    Vi hade valfri klädsel på gästerna (slipsförbud) som bara var dom närmaste. Vi bytte om senare också efter middagen, till ledigare klänning för min del å jeans å tröja till maken
    Bordsplacering hade vi men köpte glas färg som jag målade namnen på ikea glas som gästerna fick ta med hem sen. hade trerätters, och tårta senare. Ingen vånings tårta utan 2 stoora till gästerna, å en speciell hjärtformad till oss, med annan fyllning. Bordsdekorationen var Vilda ängsblommor.

• Malmöflicka

Tack för era svar! Jättekul att läsa hur ni har gjort. Vi är sugna på att gifta oss en höstkväll med tända ljus i kyrkan.

• Maria40

Det låter jätteromantiskt och vackert!
    Lycka till!

• kossilalli

åh vad mysigt, jag ville ha höst bröllop förr oxå
    Fint med oranga löv på bordet ni ska äta å löv bollar å så som dekoration

Svar på tråden Ni som haft ett LITET bröllop