• gretagarbo

Sotiga ögon?

Hej! jag vill ha tips på hur man bäst och lättast sminkar ögonen sotiga! Är så trött på att bara ha "vanlig" ögonmake typ med enbart lite mascara och kajal. Är så dålig på det här med att sminka snyggt. Älskar den sotiga looken, vill gärna lära mig :) vad ska man använda? Vilka produkter är bäst till den looken?

• Svar på tråden Sotiga ögon?
  • Crown S

Sotiga ögon kan man göra med t ex en krämaktig eyeliner, dra eyeliner med en liten tvärställd pensel, låt torka o "sota" med en torr tops! Kräver lite övning, men sedan snabbt o enkelt att göra! Om man tycker det är svårt med pensel kan man använda en riktigt mjuk kajalpenna / eye defing pencil, o likadant, sudda med tops för att få "sotiga ögon". Har du hört om en professionell make-up serie som heter E.Funkhouser New York? Härliga produkter, också för oss vanliga! Se www.efunkhouser.com

• gretagarbo

Tack för tipsen ;) ska genast börja öva!

• Fluffguf
    Tinny skrev 2007-09-14 10:15:25 följande:
    vet inte om denna beskrivningen är bättre än den du fick ovan, men det kan ju vara värdefullt att titta på en video...annars finns det andra sminktips du kan testa på den sidan.www.videojug.com/film/how-to-create-a-smoky-e...
    Vilken bra sida! Det är alltid kul att få nya tips, och där kan man ju se hur lätt som helst hur man ska göra!
  • April Mamma
    Tinny skrev 2007-09-14 10:15:25 följande:
    vet inte om denna beskrivningen är bättre än den du fick ovan, men det kan ju vara värdefullt att titta på en video...annars finns det andra sminktips du kan testa på den sidan.www.videojug.com/film/how-to-create-a-smoky-e...
    Superbra sida!

Någon som vet fler liknande sidor?
  • Malinmamman

annars kan man ju gå till make up store om det finns där du bor och så hjälper de dig att göra sotiga ögon och du får en besktivning med steg för steg med dig hem!

Malin med världens bästa Ida
  • kattis76

På min sminkblogg finns en "tutorial" skriven av en makeup artist speciellt för detta ändamål. Spana in den:
    bjooti.net/

Svar på tråden Sotiga ögon?