• Summerstar

Kan man köpa en whiskey att spara i doppresent?

Är lite fundersam till detta men vännen jag ska köpa present tillsammans med ger sig inte, det ska vara en rolig present och inte något "vanligt" säger hon?

Vad gör jag då?

Köper en fin whiskey + kanske en vanlig trad.present?

KAN man ens ge en whiskey som doppresent, då med någon rolig text?

• Svar på tråden Kan man köpa en whiskey att spara i doppresent?
  • Fru U

Tycker inte att alkohol är nåt man ger till barn, även om det är en spara-sak. Man vet ju inte vad framtiden bringar...

• Julia85

Haha, just detta sa min sambo att han hade velat ha fått när han var liten så han hade det sparat nu!
    Var nämligen en gubbe på hans jobb som hade fått sin pappas gamla whiskey flaska som var väldigt gammal!

Man vet ju inte hur personen är i fråga när den blir äldre! Så jag tycker inte det är någon bra ide..

Lia 040726 & Melwin 070507
  • Kenize

En vän fick en fin vodka i doppresent när hans dotter döptes, men den såg han mer som en present till honom och hans fru.

• Bling1975

Jag tycker det är ok. Men man ska köpa något som ska lagras i ca 25-30 år för att bli bra. Vet många som har fått det och uppskattat det.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Zenobia

En vinflaska då, ett vin som är från det året hon föddes och som kan sparas i flera år.
    Det kanske är nåt roligare då =)

• Summerstar

Whiskey blir väl inte bättre med åren?

• Eofrysina

Den kommer ju inte smaka bättre med åren. Snarare så att den blir odrickbar. Däremot kan man ju köpa en del av en tunna som står på lagring. Då kan det levereras en kanske 20årig Whiskey när barnet blivit vuxet Det hade nog jag tyckt vara en lite kul grej, men då får man hoppas att barnet inte väljer att bli nykterist

• molly 81

Nej, whiskey ska man inte hålla på att lagra själv. Den lagras ju i sin tunna, sen tappas på flaska, alltså, färdig.

Men man kan köpa en del i mackmyra, en svensk whiskey, man köper då en del i en tunna=) Men som jag har förstått det så brukar det vara ett gäng som går ihop och gör detta, och bestämmer gemensamt när det är dax att buteljera den!

Men tänk vidare på samma tema, vad är roligt/inne/viktigt just nu och samla lite sådana saker kanske, roligt om 25 år kan jag tänka mig!

• Helena77

Personligen tycker jag att det känns lite konstigt att köpa alkohol till ett barn som döps.

Andra idèer på presenter:
    Personlig bok med barnet i handlingen

Köp en stjärna som man namnger

Gallerix hade iaf förut fina barntavlor där man uppgav namn,födelsevikt mm som skrevs in i tavlan

• Eofrysina

Jag tror att man kan välja att köpa en framtida flaska från en tunna som står på lagring nu. Alltså så att det kommer levereras en flaska om ett visst givet antal år Har för mig att min man pratat om det både en och två (massor) gånger

Svar på tråden Kan man köpa en whiskey att spara i doppresent?