• itsbeenhurting

Knöl i slidan.

Någon som har upplevt detta tro?

Jag har fått en knöl i slidan, typ som en persikokärna, eller två vindruvor kanske, svårt att avgöra. Den är helt slät, men med ett hål på toppen, eller det känns som ett hål iaf.

Har fått tid för gyn.undersökning den 27e septembet, men tycker det är aldeles för lång tid kvar! =/
    Har väldigt ont i äggstockarna också, men mest i högra.
    Mensen kom en vecka för tidigt...

Vad kan det här vara??
    Kan det vara en cysta? På ett väldigt udda ställe...
    Har haft en cysta på höger äggstock förut men den gjorde iaf ont, den här knölen känns ju inte ens, förutom att det ömmar lite när jag försöker känna.

Känner mig så illa till mods av att inte veta vad det är!

• Svar på tråden Knöl i slidan.
  • Tinka70

Håller med föregeende talare!

• Marre

Det var det första jag tänkte på också. Inget att oroa sig för!

• LyCKa55

Jag har precis upptäckt nåt liknande på mig. Bakåt i slidan sitter den. Typ nån centimeter in men sticker typ ut när j sitter ner. Vad svarade de att det va? Väldigt nyfiken. Och ni som skrev svar; vart sitter livmodertappen?

• Momat

Livmodertappen känns ungefär så för mig.

Den sitter längst upp i slidan, dvs i mynningen till livmodern.

Bild för er som missat anatomilektionerna.

Ifall man sitter ner eller hukar, så kan det kännas som att den sitter bakåt i slidan, men det beror på vinkeln bara.

• Momat
    Momat skrev 2012-11-05 20:27:24 följande:
    Livmodertappen känns ungefär så för mig.

Den sitter längst upp i slidan, dvs i mynningen till livmodern.

Bild för er som missat anatomilektionerna.

Ifall man sitter ner eller hukar, så kan det kännas som att den sitter bakåt i slidan, men det beror på vinkeln bara.
    Det är alltså nr. 5 på bilden som är livmodertappen.
  • Momat
    LyCKa55 skrev 2012-11-05 20:37:05 följande:
    Aha. Men sitter det så långt upp är det nog inte det jag känt iaf
    Om man sitter ner så trycks ju slidan ihop. Min brukar kännas som om den är precis innanför slidöppningen när jag sitter ner eller hukar.
  • LyCKa55
    Momat skrev 2012-11-05 20:56:41 följande:
    Om man sitter ner så trycks ju slidan ihop. Min brukar kännas som om den är precis innanför slidöppningen när jag sitter ner eller hukar.

Okej. För det känns inte som nåt onormalt utan jag har fått känslan att den ska vara där,bara att jag inte kollat innan eller tänkt på det. Hur vet du vart den är eller när du känner den?
  • Momat
    LyCKa55 skrev 2012-11-05 21:46:33 följande:

Okej. För det känns inte som nåt onormalt utan jag har fått känslan att den ska vara där,bara att jag inte kollat innan eller tänkt på det. Hur vet du vart den är eller när du känner den?
    Det är ju den enda "knölen med ett hål/grop i" som man har där inne om man säger så , och slidan är ju inte konstant, utan den är rörlig, töjbar och går att trycka ihop. Om jag sitter på huk så känns det som om livmodertappen är riktigt nära öppningen och som om slidan bara var någon cm djup, men det vet jag ju att den inte är! Om jag däremot ligger platt på rygg så känns det helt annorlunda, då är livmodertappen långt inne, så långt att jag knappt når den med fingrarna.

Fast om livmodertappen verkligen sticker ut, utanför slidan, eller om den hela tiden är nära öppningen (även när man ligger ner på rygg) då kan man ju ha livmoderframfall, vilket betyder (i vissa fall) att livmodern "trillar ner" i slidan. Det kan också kännas som att någonting "skaver" eller buktar ut ur slidöppningen.Då behöver man såklart kolla upp det!
  • 123343

Hej, harungefär samma sak men sitter längst fram, um vet inte vad det kalls vid klapparna?xD iaf, är det något farligt, känns ba som en knöl när jag nuddar den.

Svar på tråden Knöl i slidan.