avgift på tradera
hej jag undrar är det bara de avgift som stor på annons som man ska betala? eller ska man betala om man välja auktionslängd o slutdatum o sluttid, det stor där fast pris 10 kr för slutdatum o sluttid.om ni vet häjlpa mig.
hej jag undrar är det bara de avgift som stor på annons som man ska betala? eller ska man betala om man välja auktionslängd o slutdatum o sluttid, det stor där fast pris 10 kr för slutdatum o sluttid.om ni vet häjlpa mig.
föstrår inte riktigt frågan, men glöm inte att provision tillkommer
alltså en viss procent av slutsumman
ja jag vet, tex om man säljer en klänning utropspris 700 kr 7 dagar auktoinslängd en mini bild då blir 7 kr om vara inte såld 28 om den är såld eller hur? om man väljar flera dagar o väljar sluttid det kostar inget?
du betalar fast summa för minibild 1.-/ auktion (oavsett lägnd å oavsett om varan blir såld) eller om du väljer andra extra allternativ som slut tid, extra exponering, fetstil osv..
dessa betalar du oxå avgiften per auktion oavsett auktions lägd och oavsett om den blir såld eller ej.
väljer du inget extra så betalar du inget här.
sedan betalar du en summa per auktion som inte blir såld, den summan varierar efter ditt startpris, tex är ditt startpris 0-20,- så betalar du 1,- om ingen köper, är startpriset däremot 21-100,- så betalar du 2,- osv..
Blir auktionen såld så betalar du inte just de ovanstående, men däremot % på summan... (dessa kan jag inte utantill men typ 5 %, å % summan går ner i % ju högre summan är)
med snabb huvudräkning å dålig matte så bör det bli de summor du skriver
å det kostar inget mer om du har 14 dagar.
men väljer du sluttid så kostar det extra
När du lägger in auktion får du upp hur mycket det kostar om den blir osåld och vad det kostar om den blir såld för just det priset du säger. Jag antar att det är därifrån du fått dina siffor. Det är bara om man har kortare tid än 5 dagar tror jag det är som det blir dyrare.
aha tack för svar