• Katta86

Hjälp mig med goda tårtfyllningar..

Det är så att min sambo fyller 25 den 16/8 och då ska jag göra en tårta är det tänkt..
    Ska nog köpa bottnar för det är enklast men jag vet inte vad som passar att ha i.. Så det skulle jag vilja ha hjälp med om någon har nå bra tips på goda ENKLA tårtor?

♥Stolt mamma till finaste Anton 2/8-07♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-13 23:57:46:
    Jag menar såklart 16/9!!
  • Svar på tråden Hjälp mig med goda tårtfyllningar..
  • Greten

Fyllning 1: Vanilj kräm
    Fyllning 2: Först jordgubbssylt sedan grädde på det.
    Enkelt, "standard" o supergott!

• ashera

Mosade bananer är gott som fyllning. Istället för sylt kan man köpa frysta bär, tex hallon, och mixa dem.

• Sussie77

Håller med Ashera, mosade bananer med pressade bär blir jätte gott. Jag brukar oftast pressa jordgubbar, köper frysta som får tina och mosar dom..men glöm ej att låta dom rinna av före så det inte blir för vattnigt.
    Allra godast brukar det också bli om man gör tårtan dagen före man ska äta den, då känns den inte lika torr.

• Katta86
    Greten skrev 2007-09-13 22:39:14 följande:
    Fyllning 1: Vanilj krämFyllning 2: Först jordgubbssylt sedan grädde på det. Enkelt, "standard" o supergott!
    Det lät ju väldans simpelt och gott!
    Deliverance skrev 2007-09-13 22:42:42 följande:
    16/8? Finns det något speciellt ni gillar?Choklad? vaniljg? allergisk mot något?
    Gillar nog det mesta och är inte allergiska..
    ♥Stolt mamma till finaste Anton 2/8-07♥
  • Greten

Sedan brer du lite grädde runt tårtan, lägger på ett marsipan lock (finns färdig utkavlad o runt att köpa i affären) o lägger på, pudrar med lite florsocker o skriver nåt fint med glasyr (som oxå finns att köpa i affären) Enkelt, gott och fint!

• ixus

Gillar man choklad så är chokladfromage jättegott att vispa till och ha i ett lager *mums*.

Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen.......
Svar på tråden Hjälp mig med goda tårtfyllningar..