• habasch

Gröna/bruna flytningar?

...
    jag har gröna och bruna flytningar.
    förrut var det ibland, nu de senaste tre dagarna kommer de varje dag. Inte alls mycket. Och inget som e sådär blött.
    .. men ändå? är det normalt?
    Ringde bm idag, hon sa; inget du behöver oroa dig för? Men ska man verklien gå runt med gröna/bruna flytningar? vad det kan det va för något?

• Svar på tråden Gröna/bruna flytningar?
  • Lussekatten87
    be om att få göra ett vul.det kan ju vara en svampinfektion, så frösök gå på en gynundersökning.
    *Vecka 21*
  • Bispan

ÖÖÖÖÖHhhhh... sa barnmorskan att du inte behöver oroa dig för GRÖNA flytningar?????? Herregud, vilken inkompetens det tyder på.

Gröna flytningar kan vara tecken på infektion.

Citat "Om flytningen luktar illa eller ändrar utseende så att den blir grön, gul, grynig eller blodblandad ska man boka tid hos en allmänläkare eller gynekolog för undersökning. Det kan också vara tecken på en infektion."

Källa: www.sjukvardsradgivning.se/allakapitel.asp&AllChap=True

Svamp yttrar sig vanligen som vita gryniga flytningar men kan även vara genomskinliga och vattniga.

• IdaN

grön/bruna flytningar kan ju bero på barn bäck i fostervattnet du kanske läcker lite vatten utan att du märker det och om man har gröna flytningar ska man alltid kolla upp för en bm på förlossningen sa det till mig när jag bara skulle ringa in och fråga vad den gröna flytningen berodde på som jag fick,dock var det ingen fara i mitt fall men det vet man ju inte förens innan man kollat.

Casper ska få en lilla syster med bf+9
  • habasch

ja.. alltså ja va på undersökning för bruna flytningar den 6 sep.. men då vare inget. Hon såg inte ens bruna flytningar! Och typ 3 dagar efter så fick jag gröna! så jag vet inte om det e nå farligt? kan nog kanske inte hända så mkt på 3 dagar?

• habasch

men om man läcker fostervatten? så läcker man hela tiden.. Inte bara då och då? Och det är just det som är. Mina flytningar kommer inte hela tiden! läcker fostervatten så läcker det?!

IdaN skrev 2007-09-14 05:43:37 följande:
    grön/bruna flytningar kan ju bero på barn bäck i fostervattnet du kanske läcker lite vatten utan att du märker det och om man har gröna flytningar ska man alltid kolla upp för en bm på förlossningen sa det till mig när jag bara skulle ringa in och fråga vad den gröna flytningen berodde på som jag fick,dock var det ingen fara i mitt fall men det vet man ju inte förens innan man kollat.
Svar på tråden Gröna/bruna flytningar?