Kvinnliga psykopater
Såg en tråd här om psykopater och den handlar om våldsamma män.Tänkte bara berätta om en kvinnlig psykopat jag träffat på och det är nog lika hemskt, fast på ett annat sätt.Här handlar det mindre om fysiskt våld, men mer om psykisk misshandel.
För sex år sedan träffade jag min nye man.Han hade två vuxna barn, en tjej och en kille som var i samma ålder som mina bägge döttrar. Vi kom bra överens allihopa och allt var frid och fröjd tills makens son träffade en ny tjej.Han var då 20 år gammal.
Till saken hör att killen är både trevlig, rar och snygg och har inga problem att träffa nya tjejer.Han studerade på Högskolan och fortsatte med sin elitidrott.
En dag kommer han hem till oss med sin nya tjej.Det var en trasig person, både utvändigt och invändigt.Hon var smutsig och ovårdad och vi var förvånade över att han fastnat för henne för de var som dag och natt. Hon var i och för sig vacker på ytan trots "skavankerna",men det var nåt som liksom inte stämde med henne.Hon är av utländsk härkomst, men uppvuxen i Sverige så det var inte språket det hängde på.
Hon berättade de mest osannolika historier om sig själv, inte till en början, men de började komma ganska snart.
Med tiden började sonen ställa krav på oss, att vi skulle borga för banklån till sommarstuga och ny bil.Vi bara gapade och undrade om han blivit tokig.På kort tid slutade han med sina studier, slutade med idrotten och började jobba istället. Där var han duktig och avancerade snabbt och nu började tjejens krav eskalera. Snart hade han lånat upp pengar till sprillans ny sportlbil som hans mamma borgade för.Och lånat pengar på ett privat kreditbolag för att köpa en ring till tjejen.Sedan blev det ett nytt hus, ännu en sportbil osv, osv.
Under tiden upptäckte vi av en slump att den här tjejen låg ute på nätet där hon sa sig vara singel, att hon var rik och framgångsrik och bla, bla.Hon lade ut bilder på huset där de bor gemensamt och sa att det var hennes hus, hennes vardagsrum osv.
Min man tog då kontakt med sin son, men han ville inte lyssna trots att min man visade en kopia.Min man skrev ett brev till sin son, bönade honom om att vara försiktig.Han svarade inte på brevet.
Hon försvann dock från nätet.
Tiden gick och min man fick ingen kontakt med sin son.En dag var hon åter ute på nätet, nu på ett annat forum. Samma visa igen.Min man försökte ringa sin son, fast nu om andra saker också, men hon svarade och skrek så hemska ord så det var inte sant. Vrålade och kastade telefonen och var riktigt hemsk.Hu!
Den här tjejen har tillgång till sonens mailbox, hans mobil, hans bankkonto. Det hade hon skaffat sig inom loppet av den första månaden.
Killens mamma vill inte bry sig om detta.Bara det är fint på ytan bryr hon sig inte. Däremot hans syster bryr sig och har kontakt, men hon har tröttnat på tjejens vredesutbrott och förfärliga manér.Hon kan vara hemsk. Hon utpressar min bonus-son till att få åt sig alla dessa saker. Själv arbetar hon givetvis inte, men söker CHEFSJOBB. Det har hon gjort i fyra år nu och lika länge är det sedan min man fick träffa sin son.