herbalife
hejsan alla glada
jag tänkte prova herbalifes produkter.
har någon gjort detta å e dom bra
hejsan alla glada
jag tänkte prova herbalifes produkter.
har någon gjort detta å e dom bra
Jag gillar dom som bara den, framför allt är mellanmåls"godisarna" sjukt goda!!
Jag ska börja sälja herbalife snart.
Det är väldigt prktiska grejor.:)
De verkar helskummm.....
va menar du
Jag kopierar ett av mina gamla inlägg i ämnet:
Och jag är skeptisk till hela konceptet. Läkare tycker att hela Herbalife är blaj nämligen, att det inte har någon påvisbar effekt och att de som går ner med det skulle ha gjort det ändå, eftersom man lägger om kosten.
Så här skrev ordföranden för Överviktigas Riksförbund Lars Åhman om Herbalife 1994:
"Herbalife
Herbalife är ett s.k. naturmedel för att gå ned i vikt, eller gå upp i vikt, eller... Herbalife skiljer sig från diverse andra bantningspreparat så till vida att de har försäljare som får mig att tänka på döva blodiglar.
Jag har under ett års tid drabbats av 25 försäljare, som trots att jag påpekat för dem att ÖR är emot overksamma eller skadliga bantningspreparat, fortsatt sälja och sälja och..... Den senaste fortsatte sin ramsa, trots att jag kallade det säljmöte som jag och styrelseledamot Elaine Pettersson hade bevistat, förfrälsningsmöte med hallelujarop och applåder.
Herbalife, som enligt egen utsaga ska vara så bra, är inte lagligt att sälja i Sverige ens som naturmedel DE HAR INTE ENS FÖRSÖKT SÖKA TILLSTÅND ATT FÅ SÄLJA SMÖRJAN I SVERIGE. Istället väljer man att sälja den vid s.k. home-parties och privatimportera den.
Man kan få svåra biverkningar såsom hjärtklappning, svettningar och synrubbningar. Livsmedelsverket vill försöka stoppa försäljningen med hjälp av tullen."
Källa: www.overvikt.se/fp/rondor_view.asp
Överviktigas riksförbund ger också sin syn på marknadsföringen av Herbalife m fl bantningsmedel i form av ett kul kåseri från Ernie:
www.overvikt.se/fp/rondor_view.asp
Ett gott råd-hör ni orden MLM/multi-level-marketing så spring fort därifrån-det är samma sak som pyramidspel och inget annat.
--
Vidare i historien: Herbalife var försäljningsstoppat av Konsumentverket i Sverige 1995-96, mycket pga de gangsterfasoner som försäljarna ägnade sig åt vid Sverigelanseringen-men släpptes fritt igen eftersom det åtminstone inte är skadligt. Vad gäller eventuell nytta så är fortfarande inget belagt vetenskapligt, ingen seriös forskare skulle ta i produkten och det enda man hittar på nätet är därför hurtiga säljartillrop.
Vad Karolinskas överviktsenhet tyckte om Herbalife 1997:
corren.se/sidor/nyheter/97/03/13/kortnytt/2.h...
Så här skriver tidningen iFORMs näringsexperter idag om Herbalife:
"DÅLIGA PRODUKTER
Denna kategori innehåller ett stort antal produkter. Nedan finns ett urval av de absolut sämsta.
Herbalife
Det finns ett flertal Herbalifeprodukter som sägs fungera viktreducerande. Den bästa produkten är Herbalife Protein Drink Mix som kan användas som måltidsersättning för att minska kaloriintaget. Men man kan lika gärna använda något annat pulver som dessutom är mer näringsriktigt än Herbalifes produkt. Det största problemet med Herbalife är att argumenten för dess effekt saknar vetenskaplig grund."
Källa: www.iform.se/Crosslink.jsp&a=731
I Norge försäljningsstoppades Herbalife 2000 eftersom det innehöll genmanipulerad soja utan att tillverkaren hade deklarerat eller fått godkänt detta.
Källa: www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/gent...
En nätkälla uppger att Herbalife trots att det sägs innehålla "allt vad du behöver" inte innehåller mer än 100 mg folsyra mot rekommenderad dos på 200 mg, eller 400 mg om man är gravid. Det kan om det är sant bäst sammanfattas som "Ät Herbalife och fördubbla din risk att få barn med ryggmärgsbråck och blodbrist".
En kritisk titt på näringsinnehållet visar att du t ex kan spara 3000 kr om året bara på omega-3 tillskott på att köpa dem från andra ställen än Herbalife-vad får du för dina pengar när du köper Herbalifeprodukter egentligen? Läs fler jämförelser här:
www.halso.info/visa/herbalife
Fortfarande intresserad?
Men äsch, länkarna har ju gått helt åt fanders efter denna tid, det är problemet med nätet att artiklar och nyheter försvinner så fort.