• Hugo Boss

vad ska man säga när man ringer MVC??

jag har lite av telefonfob, att jag inte ska kunna säga rätt saker och så när jag ska ringa viktiga samtal...
    jag plussade i söndags..och funderar på att ringa MVC redan nu..men vad säger man när man ringer??
    Är nu i v.5...

hoppas att det är ngn som vill hjälpa mej..
    tack på förhand!

äntligen =)
  • Svar på tråden vad ska man säga när man ringer MVC??
  • Midwinter

berätta att du plussat och skulle vilja ha en tid till inskrivning. Sen frågar de (de frågade iaf mig) när du hade din senaste mens så hon kan räkna ut ungefär vart i graviditeten du befinner dig

• Ananaspaj

Hej, jag heter...... jag gjorde nyss ett gravtest som visade plus. Vad ska vi göra nu?
    Bm kommer fråga om barnet är typ önskat, vill ni behälla barnet eller något liknande. Sen kommer hon antagligen fråga om ni ska boka en tid för ett samtal. Och så gör ni det.
    Det är inte så formellt, du behöver inte vara orolig, jag tror de har fått alla sorters samtal.

Grattis, lycka till.

• Mogika

Jag sa att Hej, jag är gravid! Vad gör jag nu? Hon frågade om det va bra att jag va det? Japp! och sen informerade hon om tider som fanns för inskrivningen och lite om vad man gör då..

Vi ska bli mamma och pappa!
  • Miss Lau

Du behöver bara säga att du gjort ett positivt grav.test och vill beställa tid för inskrivning. Sen kommer de sköta snacket

• Hugo Boss

tack för svaren =)

är det för tidigt att ringa redan i vecka 5?? man kanske ska vänta ngn vecka?? eller det kanske inte behövs...

äntligen =)
  • MalinT

En del MVC tycker det är bra att man hör av sig tidigt för då är det inte panik med inskrivningstiden. Lycka till

♥ nr 2 på g ♥
  • Miss Lau
    Tessulago skrev 2007-09-14 09:20:46 följande:
    tack för svaren =)är det för tidigt att ringa redan i vecka 5?? man kanske ska vänta ngn vecka?? eller det kanske inte behövs...
    Nej det är inte för tidigt. Fast det kan hända att bm bokar in första besöket först om några veckor, men det är lika bra att du ringer redan nu.
  • Midwinter

nej, ring du om du vill! jag var också däromkring (v.5 eller 6) när jag ringde o bokade

• Hugo Boss

då ska jag ta mod till mig och ringa nu =)

tack alla som svarade!!

äntligen =)
  • Feliz

När jag plussade första gången ringde jag typ dagen efter och bokade en tid Varför vänta??! BM frågade om jag var glad, och det var jag ju

Nu när jag är gravid 2:a gången väntade jag några veckor. Men det var bara för att jag ville göra det, det kändes bäst nu.

Båda gångerna har jag blivit inbokad i vecka 10.

• Tainted

jag gick ner när jag var i vecka5.. knackade på o sa "hej, jag ska ha barn om 9 månader" hon log ganska brett :)

• Hugo Boss

jag ringde nu...och man skulle knappa in sitt nummer..så dom skulle ringa upp mig vid 11...känns bra!! nu får jag sysselsätt mig med ngt så jag inte går runt och tönker på det hela tiden!!

äntligen =)
  • Hugo Boss

Nu har jag pratat med världens gulligaste människa på MVC...jag ska dit redan 4/10 för samtal...sen sa hon att jag skulle få komma på ett inskrivningssamtal senare...men hur lång tid tar det?? brukar man inte ha inskrvningssamtalet i v8-10 eller ngt sådant...

Det var iaf inte några blodprover och sånt som skulle tas vid det här första tillfället...det är ju tur eftersom att min kille är bortrest och jag är livrädd för nålar...*andas ut*

äntligen =)
Svar på tråden vad ska man säga när man ringer MVC??