• Rosie74

Hjälp med storlek 54 på mössa, vilken ålder?

Hej!
    Har hittat en fin mössa på nätet i storlek 54, men vet inte vilken ålder den kan passa?
    Vad är ca åldern för storlek 54?

Gossen min är två år till vintern.

/ Rosen

• Svar på tråden Hjälp med storlek 54 på mössa, vilken ålder?
  • Susanne1981

Min Isak fyllde tre år i somras. Han kunde ha 54 i POP i allafall i vintras, då han var 2 1/2 år. Han kan nog ha 54 även i vinter. Beror kanske på modellen, om den ska sitta tajt runt öronen och så vidare.

• chillie

Jag skulle tro runt 5-6 år kanske

• gullican

Min dotter är 5 och skulle drunkna i stl 54. Hon har stl 50 i de flesta mössor, någon enstaka kan det behövas stl 52 i

• 3 barns mor

mät huvudet på ditt barn så får du fram måttet.

• Susanne1981

Oj nu kändes det som Isak hade gigantiskt huvud. Men jag tänker på POP mössor. Kanske det är olika storlekar.

• uniMog

Nina, 3½ kan ha 52-54
    Morgan 1½ kan ha 50-52

Mellan 52 och 53 är det inte jättestor skillnad och de håller många år.

What do they need such good eyesight for anyway?
  • Rosie74

Detta är en mössa från POP, så man kan ju hoppas att den är lite mindre i storleken.
    Gossen har ganska stort huvud (!), så om din son Susanne81, kunde ha stl. 54 är han var 2,5 år, så bör min son nog kunna ha nu i vinter när han är 2.

Vilket fall som, så är det ju bättre att ha köpt en för stor än för liten....

/ Rosen

• Susanne1981

Rosie. Isak hade två pop mössor förra vintern till dagis. En att leka i och en att sova i. Den ena var 52 och den andra 54, nu när jag tänker efter. Den i 52 satt nog bäst. Kan du inte ta dig till pop och prova innan? Annars kanske han kan ha den till nästa vinter om den blir för stor. De ska ju sitta tajt mot öronen om det är en vintermössa som man knäpper under hakan.

• Rosie74

Hej Susanne1981.
    Auktionen har redan gått ut för någon minut sen, och jag vann mössan för 60 kr.
    Den blir troligen för stor (det är en sån som ska knäppas under hakan), men då får han ha den nästa vinter.

Tack för hjälpen!

/Rosen

• Susanne1981

60 kr låter som ett riktigt kap, Grattis! Hoppas den passar.

• Rosie74

Hej!
    Jag vet inte vad de kostar som nya, vet du??
    Jag chansade på att det var ett kap, för den såg så fin ut! :)

/Rosen

• mirre2

De e så olika hur stora huven de har

min 3½åring har 50-52

22månaders tjejen har 48 i sin Vintermössa som hon ska ha i vinter (P.O.P) hon har rätt liten huve visligen.

min 9½åring har 54 i sin mössa som han även hade förra vintern

• mirre2
    mirre2 skrev 2007-09-14 12:22:00 följande:
    De e så olika hur stora huven de harmin 3½åring har 50-5222månaders tjejen har 48 i sin Vintermössa som hon ska ha i vinter (P.O.P) hon har rätt liten huve visligen.min 9½åring har 54 i sin mössa som han även hade förra vintern
    54/56 va de i 9½åringes mössa

12½åringen har typ 152
  • mirre2
    Rosie74 skrev 2007-09-14 12:12:03 följande:
    Hej!Jag vet inte vad de kostar som nya, vet du??Jag chansade på att det var ett kap, för den såg så fin ut! :)/Rosen
    Jag vet inte va en nya P.O.P mössa kostar men jag tror oxå jag gjorde en bra affär knappt använd vintermössa storlek 48 med frakt 52kr
  • Tant Green

Min 2-åring har 52 (vi köper 52/54 men då sitter den rätt löst). Hon har alltid haft rätt stort huvud.

• 4 Före 30

hmm min sjuåring har 54....

Alicia-99 Gabriel-00 William-04 och en liten Engla plan snitt 1/10-07
  • Rosie74

Oj, 7-åring med stl. 54, låter som min son kan ha sin mössa i måååååånga år framöver? Hi hi!!

Nåja, hellre för stort än för litet, då får den vänta i lådan tills den passar.

/ Rosen

• mirre2
    Rosie74 skrev 2007-09-14 15:10:05 följande:
    Oj, 7-åring med stl. 54, låter som min son kan ha sin mössa i måååååånga år framöver? Hi hi!!Nåja, hellre för stort än för litet, då får den vänta i lådan tills den passar./ Rosen
    min 9½åring har 54/56 på sin mössa den passar även sonen på 12½år så JA mössan får nog ligga i lådan ett tag
Svar på tråden Hjälp med storlek 54 på mössa, vilken ålder?