• Sparv

I vilken vecka började ni må illa?

Hej!

Jag är i vecka 6 (5+4)

Jag har hört att det är ett bra tecken om man mår illa.

Vilken vecka kan man "räkna" med att börja må lite dåligt. Jag vet självklart att det är olika för olika personer, men är mest lite nyfiken på er andras erfarenheter.

Mina egna symtomer är ömma bröst och moln/växtvärk. Dålig sömn oxå, men det är säkert lite spänning inblandat i det...

Ha en trevlig helg där ute och skratta mycket...Ett gott skratt förlänger livet...!!!

/Sparv

• Svar på tråden I vilken vecka började ni må illa?
  • HWikström

Jag har för mig (det var rätt länge sedan jag var gravid) att jag började må illa redan i 4:e veckan.

• Calline

Tror det var i femte veckan för mig

• snusmumriken2

Jag mådde inte illa öht O allt gick hur bra som helst!
    Vill bara tala om det så att du inte blir orolig om du inte mår illa. Var bara glad om du slipper

• Mejas mamma

Är nu i typ v. 6 och mådde jättedåligt och var yr så jag inte kunde stå och gå utan att vingla i onsdags. Pratade med en barnmorska (när jag ringde och bokade vul) och hon sa att det förmodligen inte har med graviditeten att göra.
    MEN.... Jag läser ju om massa mammor som börjar må illa runt v 6-7. Tror iaf att det kan ha med det att göra!

Annars är symptomen ömma bröst och lite mol. Lite större livmoder kan jag känna längst ner på magen. Har en högerlutande livmoder och den är större på den sidan kan jag känna. Svullen?

• Sparv

Det är skönt att höra lite olika sidor från olika mammor.

Själv har jag börjat känna mig lite yr på kvällarna och får lite känningar av illamående.

Det känns som att de känslor som "inte" brukar vara normala, är bra, för då måste det vara för att kroppen känns gravid...

Förlkarade lite konstigt..men hoppas ni fattar.

//Sparv

• Joyce

i mitten av vecka 7 (typ 6+4) kom illamåendet och kräkningarna. Det höll sen i sig tills v 16 ung. Var glad att du inte mår så illa än

• Rapunzella

Jag mådde aldrig illa med min dotter.

• jasminen

Jag mådde inte illa en enda gång under nån av mina graviditeter,hade ömma bröst,yrsel och var jättetrött i början,men sen från v 10-12 mådde jag toppen var bara yr då och då för mitt blodtryck var så lågt.

• Tis

Jag mådde inte illa då jag väntade Freja. Hade inga som helst gravkänningar så hade vi inte gjort vul så hade jag inte trott att jag var gravid.

• snuzan

Tis...vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg Tycker mig inte känna ngt, men CB testet påstår att jag är gravid efter FET....

Svar på tråden I vilken vecka började ni må illa?