• Ad Infinitum

Gravida efter långtidsodling...?

Hej!
    Skulle egentligen gjort ET idag men kliniken ringde och sa att de vill göra långtidsodling då våra 11 små embryon har väldigt god kvalité. Jag vet att det är en del risker med långtidsoldling, att de inte överlever etc. Jag skulle gäran vilja veta vad har ni för erfarenhet av långtidsodling/blastocytodling? Läkaren bestämde att vi ska prova Assisted hatching denna gången men kan man göra det på en blastocyt? Är så tacksam för svar!

• Svar på tråden Gravida efter långtidsodling...?
  • lillawi

Lycka till! Chansen att lyckas med ett långtidsodlat är enligt vissa kliniker så mycket som 50/50. Om man kan göra AH eller ej på blastocyst ska jag låta vara osagt. Misstänker man för hårda eller sega skal eller varför AH?

Jag har lyckats bli gravid med blastocyst (efter tre misslyckade försök med tre-dagars-odlade), men tyvärr avslöjade VUL ofostrig graviditet.

lillawi

• Jessie80

Jag vet inte vad AH är men vad jag har hört är chanserna större med långtidsodlad eftersom man då "gallrar" bort de som inte har benägenhet att dela sig mer. När man sätter in ett tvådagars vet man inte om det kommer delas och bli en blastocyst, men sätter man in den när den nått det stadiet, så vet man att delningen fungerat i alla fall. Sen ska den "bara" fästa i livmodern och växa normalt. Det finns aldrig garantier, det har Lillawi och många fler fårtt uppleva the hard way, men jag tror mycket på blastocystodling. Någon klinik i skåne använder nästan uteslutande detta och de har högre statistik för fullgjorda graviditeter än många andra... Lycka till!

Svar på tråden Gravida efter långtidsodling...?