• Annica30

Ont i urinröret. Utom när jag kissar..

Kommer precis från vårdcentralen, o det var inte UVI. De svider ju inte när jag kissar, utan emellan. Känns som jag behöver gå på toa oftare, men de gör inte ont när jag kissar.

Nån annan som haft de så här?? Går in i v 23 imorrn..

• Svar på tråden Ont i urinröret. Utom när jag kissar..
  • miss maple

Hade exakt så i v 15-16.
    Det visade sig vara en mild variant av uvi (streptokock B)
    Fick Kåvepenin och det försvann.

• vildabebbe

jag brukar få så om jag inte dricker ordentligt, det är riktigt obehagligt. Det brukar hjälpa när jag dricker två glas vatten.. eller mer.. tror det är urinet som är koncentrerat och irriterar urinröret...

• Annica30

miss maple: Har ju precis varit o lämnat urinprov. De visade inget..

• miss maple
    Annica30 skrev 2007-09-14 14:04:44 följande:
    miss maple: Har ju precis varit o lämnat urinprov. De visade inget..
    Gjorde samma sak (dom använde urinsticka först)
    Besvären fortsatte så dom gjorde en odling vilket visade på uvi.
    Läkaren sa redan vid mitt första besök att stickorna aldrig kan visa ett 100 procentigt säkert svar.
  • Annica30

Aha, ok.. Då får jag nog gå o lämna en odling på måndag då.. Tror nog att jg klarar mig över helgen. Trodde de var bebbe, som låg o tryckte mot blåsan..

• Sciarlotta

Jag hade exakt samma symptom när jag hade UVI. Jag bosatte mig praktiskt taget på toaletten, för det gjorde ju inte ont när jag satt där och slappnade av med musklerna.

Om det inte blir bättre av att dricka mycket för att spä ut urinen (vildabebbes förslag) så borde du kontakta vårdcentralen igen.

Sisyfos - en hjälte
  • miss maple

Det kan det ju också vara, men jag tror du gör rätt i att lämna en odling.
    Då måste du ha en remiss från läkaren.
    Hoppas att det är bebisen som trycker på och inte uvi.

Kontakta din bm så hjälper hon dig med en remiss kom jag på.
    Gjorde fel själv som vände mig till VC.

• jamis

De bör absolut göra en odling på ditt urin. Det syns inte alltid på det snabba testet som de gör. 

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • stara

precis så där är det för mej också!

jag blir inte klok på symtomen. eftersom jag i normala fall brukar drabbas av urinvägsinfektion titt som tätt lämnar jag ofta in kissprov nu när jag är gravid. när resultaten kommer brukar det första visa att jag har nitriter(heter det så?) i urinen, men sen när odlingssvaret kommer säger det alltid att allt ändå är rent och ok. konstigt?? dessutom har jag också hela tiden denhär märkliga svedan UTOM när jag kissar.

jag är i v 13 och det har nog hållit på såhär från och till ända sen jag blev gravid. eftersom ingen läkare vill skriva ut nån medicin då inte odlingen visar nåt, förlitar jag mej på att dricka mycket vatten med citronsaftkoncentrat i. men jag skulle ju ändå gärna vilja ha riktig medicin eftersom jag ju känner att nåt inte står riktigt rätt till! =(

nån som varit med om nåt liknande??

• Sassilina

Jag känner igen symptomen, men jag känner inget så länge jag dricker massor. Har lämnat prov och odling som inte visat någonting.

• palmblad

Så har jag haft det när det varit urinvägsinfektion, både då jag väntat barn o annars. Misstänker man UVI ska man alltid kolla. Är sällan nån fara om man kommer i tid, men utan behandling kan det t.o.m ha dödlig utgång för barnet.

• Annica30

Har precis kommit hem från Las. Legat inlagd sedan i söndags kväll, med återkommande smärtattacker i njuren. Det var njurstensanfall jag hade, därav trängningarna.

Svar på tråden Ont i urinröret. Utom när jag kissar..