• AmandaPitkänen

bokklubbar??

Jag älskar att läsa och undrar vad det finns för olika bokklubbar man kan gå med i? Både för riktiga inbundna böcker och för pocketböcker..

• Svar på tråden bokklubbar??
  • Marlene B

Är man med i en bokklubb så kan man ju få böcker man inte gillar, sedan kostar det onödigt mycket när de dessutom lägger på portot.

Jag rekommenderar att du med jämna mellanrum istället beställer från Adlibris, jättebra service, snabb leverans, läga priser och ingen frakt. Kanonbra

• AmandaPitkänen

vad menar du med att man får böcker man inte gillar? Man väljer ju själv vilka böcker man vill köpa...?

• Dino78

www.storafamiljebokklubben.se
    www.bonniersbokklubb.se

Desssa två är snarlika.

www.damm.se
    Den tycker jag är bäst eftersom dom ofta har thrillers och det är min favoritgenre.
    Men billigast är att bestäla från nätet, som www.bokus.se eller adlibiris som ovanstående nämner.
    Jag är med i bokklubbarna för då ser jag vad som kommit ut och så beställer jag nån gång bara för att fortsätta få medlemstidningen.
    men som sagt, beställ helst från nätet för man tjänar multum på det om man nu vill köpa mycket böcker.

DIF i själ och hjärta
  • Dino78
    AmandaPitkänen skrev 2007-09-14 12:15:32 följande:
    vad menar du med att man får böcker man inte gillar? Man väljer ju själv vilka böcker man vill köpa...?
    Såvida man inte glömmer avbställa....jag glömmer ibland och har tur som har en läsgalen pappa utan ekonomiska bekymmer
    DIF i själ och hjärta
  • AmandaPitkänen

hehe, ja att glömma avbeställa är jag expert på, därav jag fick hem en bok i brevlådan idag Men den verkar som tur var bra, så jag ska sätta mig i soffan nu och läsa

• Elli47

Jag är med i Månadens Bok och Bonniers Bokklubb och man avbeställer den bok man inte vill ha. Köper väldigt sällan från bokklubbar eftersom de har dyrt porto. Beställer oftast från Adlibris, Cdon eller Bokus.

• Betelgeuse

Okej, det här är ingen bokklubb, men, men ...

Jag hittade just bookmooch.com på nätet och tycker det verkar suveränt! Det är en site/community för att byta böcker med varandra. Man lägger in böcker man har och som man kan tänka sig att ge bort, och så kan man söka bland de hundratusentals böcker som andra har. Hittar man någon bok man är intresserad av kan man be om den. För varje bok man lägger upp får man 0,1 poäng. Om man sedan får den "såld" får man 1 poäng och ytterligare 0,1 poäng när mottagaren bekräftar att den kommit fram. För sina poäng kan man handla böcker av vem som helst i nätverket. Man kan också bevaka böcker som inte finns inne för tillfället så att man får ett mail så fort någon har ett exemplar de vill bli av med.

Den enda kostnaden (bortsett från att man blir av med böcker man ändå inte vill ha längre) är portot för att skicka böckerna!

Vore skoj med fler svenska användare, så kika in på sidan och anmäl dig om du är intresserad!

Svar på tråden bokklubbar??