• Alicia05sMamma

Använder du selen i vagnen på ditt barn ??

Efter att ha läst en tråd här om en 7 mån bebis som sov i barnvagn, men ramlade ur pga att h*n inte var fastsatt i selen, så undrar jag hur många som använder selen på sitt/sina barn.

Jag har ända sedan dottern var typ 6-7 månader gammal & blev väldigt rörlig spännt fast henne med selen i vagnen & det gör jag fortfarande fast hon är 2,5 år.

Jag har alltid ansett att säkerhet är A & O. Men alla verkar inte resonera så utan mer på att det är synd om barnet som ska behöva ligga där fast spännd & gråta osv.

Så nu undrar jag, hur gör ni ?

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 12:35:33:

Tillägger för min egen del bara att jag inte "söver" min dotter i vagnen längre. Hon har selen på när vi ska åka buss, är på affärer & dyligt för annars sticker hon

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:43:43:
    Hade varit intressant att veta varför de som röstat att dom aldrig använt selen inte använt den. Av vilken anledning ?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du selen i vagnen på ditt barn ??
  • Maddizen

svarade annat för vi använder halva selen, vi har sån sele som man kan koppla bort dom två remmarna som går över axlarna och det har vi gjort så vi spänner bara fast honom runt magen

**Karl-Casper våran prins**
  • Jempa L

Ja, alltid. Dels beror det på ett rörligt barn som jag gärna vill veta var jag har, och även på att två av våra vagnar är utan bumperbar fram, så då känner jag att selen är ett måste. (Joggingvagn och paraplysulky.) Men selen åker på även i de vagnar som har bumperbar, annars kan man få hämta dottern i andra ändan av butiken om man är och handlarGlad.

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Tant Green

Jag hade det rätt länge men nu när hon är två år använder jag det oftast bara när vi ska åka rulltrappa och jag vill vara säker på att hon inte får för sig att hon ska ställa sig upp.

• Fru B

Japp, jag spände fast mitt första barn från hon var ca fem månader och började ta sig runt. Däremot spände jag inte fast henne när hon var 2,5 år! Då sade jag åt henne att sitta i vagnen istället.

Lillasyster kommer snart att bli fastspänd hon med. Är drygt fyra månader.

• Nalle Puh73

Nej aldrig. William har aldrig varit sån som vill klättra och ta sig ur vagnen och lämnar jag honom sovandes i den så har han legat nerbäddad och ligger kvar tills jag tar upp honom. Han blir bara vansinnig och arg om man provar sätta fast honom.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Jossi78

Ja alltid

♥Mamma till världens finaste tjejer. Gravid med lillebror v26♥
  • Åskan

Röstade på ja alltid. Men jag använder inte alltid axelbanden eftersom han blir väldigt låst i vagnen då. Men midjebanden använder jag alltid. Annars skulle han klättra ur på nolltid=)

• tinna

Använde inte den som tillhörde vagnen för den satt så dumt. Men hade en extra sele fastsatt som jag nästan alltid använde.

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • sheeba

Ja alltid, annars skulle jag inte haft några barn kvar i vagnen

Svar på tråden Använder du selen i vagnen på ditt barn ??