• Bellahhh

Vilken storlek?? (BARNSKOR)

Min son är lite drygt ett år, hans fot är ca 12 cm lång, vilken storlek är det?

Min familj är finast
  • Svar på tråden Vilken storlek?? (BARNSKOR)
  • SeTa

Då ska han ha en storlek som är ca 12,5 cm lång. Det bästa är att mäta både sko och fot på plats.

• Sara Li

Så lång är Toves fot också, och hon har storlek 20. Men det bästa är ju att pröva skorna på plats.

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Såpan

Men ska man inte sluta med en sko när det är 5 mm kvar? Skulle nog satsa på 1cm större och sedan en tunn sula.

• Sara Li

5mm kvar vardå?

Skon ska väl i alla fall inte glappa... den ska ju vara ett stöd när man går.

• underbara Ester

ja, jag tycker att det är ganska stor skillnad mellan skorna även i samma storlek... Tänk på att mäta din sons fötter när han står - för då "flyter" foten ut lite mera.

(¯`°?.¸ ღ Underbara Ester ღ ¸.?°´¯)
  • Jempa L
    Såpan skrev 2007-09-14 12:52:41 följande:
    Men ska man inte sluta med en sko när det är 5 mm kvar? Skulle nog satsa på 1cm större och sedan en tunn sula.
    Foten rör sig ungefär 5 mm när man går i den, så ja då är det läge att byta.

Tillväxmånen brukar ligga mellan 12-15 mm mer än foten. Enligt min måttsticka så motsvarar 12 cm storlek 18-19, men det bästa är ju att kunna prova i butiken och få hjälp att mäta, eftersom måttstickorna kan skilja lite liksom skorna.
    Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Sara Li

kavat.com

Webbsidan kan inte visas...

• Adella

Bellahhh, barnets skor ska vara ca. 1 cm större än själva foten eftersom det ska finnas lite luft mellan.
    Min tjejs fot är 13,5 och hon har storlek 23, skorna är ca. 1,5 cm större och säljaren i affären sa att de är perfekta för henne. Så det bästa är om du frågar i affären så hjälper de dig med mätningen.

• game set match

Vilken storlek är svårt att säga då det skiljer sig mellan olika skor. Barnet ska däremot ha en sko som är 13-13,5 cm i innermått.

20-21 brukar det vara på ett ungefär.

• funnymummy

Sonen (14mån) har 13,6 cm långa fötter och strl 23. De skorna är precis 15 cm långa, alltså 1,4 cm längre än fossingen.

• 4 Före 30

Skor skall vara 1,5 cm större än foten när den tas i bruk, vinterstövler 1,5-2 cm större. de skall sluta användas när den är en halv cm större än foten... investera i en mätsticka, det är super!

Alicia-99 Gabriel-00 William-04 och en liten Engla plan snitt 1/10-07
  • caroline28

vinterskor ska vara 1,5-2 cm större än foten. Sommarskor 1-1,5 cm.....

Svar på tråden Vilken storlek?? (BARNSKOR)