Vilken storlek?? (BARNSKOR)
Min son är lite drygt ett år, hans fot är ca 12 cm lång, vilken storlek är det?
Min son är lite drygt ett år, hans fot är ca 12 cm lång, vilken storlek är det?
Då ska han ha en storlek som är ca 12,5 cm lång. Det bästa är att mäta både sko och fot på plats.
Så lång är Toves fot också, och hon har storlek 20. Men det bästa är ju att pröva skorna på plats.
Men ska man inte sluta med en sko när det är 5 mm kvar? Skulle nog satsa på 1cm större och sedan en tunn sula.
5mm kvar vardå?
Skon ska väl i alla fall inte glappa... den ska ju vara ett stöd när man går.
ja, jag tycker att det är ganska stor skillnad mellan skorna även i samma storlek... Tänk på att mäta din sons fötter när han står - för då "flyter" foten ut lite mera.
På kavat.com står det lite att läsa under handbok för barnfötter
kavat.com
Webbsidan kan inte visas...
men han ska ju ha en strumpa i oxå ;)
Bellahhh, barnets skor ska vara ca. 1 cm större än själva foten eftersom det ska finnas lite luft mellan.
Min tjejs fot är 13,5 och hon har storlek 23, skorna är ca. 1,5 cm större och säljaren i affären sa att de är perfekta för henne. Så det bästa är om du frågar i affären så hjälper de dig med mätningen.
Vilken storlek är svårt att säga då det skiljer sig mellan olika skor. Barnet ska däremot ha en sko som är 13-13,5 cm i innermått.
20-21 brukar det vara på ett ungefär.
Sonen (14mån) har 13,6 cm långa fötter och strl 23. De skorna är precis 15 cm långa, alltså 1,4 cm längre än fossingen.
Skor skall vara 1,5 cm större än foten när den tas i bruk, vinterstövler 1,5-2 cm större. de skall sluta användas när den är en halv cm större än foten... investera i en mätsticka, det är super!
vinterskor ska vara 1,5-2 cm större än foten. Sommarskor 1-1,5 cm.....