• Smirran

Ägglossningssmärta men ingen ägglossning????

Skulle någon kunna ge mig ett svar på min fråga?
    Kan man ha ägglossningssmärta men ingen ägglossning??
    Vet inte hur jag ska förklara riktigt.
    Jag har använt ägglossnings test men det har inte visat något tecken på ägglossning men jag har mina vanliga ägglossningssmärtor.
    Och stämmer det att om man har PMS så har man haft ägglossning??
    Min gyn mumla nåt om det.

• Svar på tråden Ägglossningssmärta men ingen ägglossning????
  • Ayla sthlm

man har cirka 10 stycken ägglossningar varje år så ifall du inte hade nån den här månaden är det normalt. Du kan få mens fast du inte haft ägglossning.

• LadyLove

Ayla sthlm skrev 2007-09-14 13:07:55 följande:

man har cirka 10 stycken ägglossningar varje år så ifall du inte hade nån den här månaden är det normalt. Du kan få mens fast du inte haft ägglossning.
    Fattar nada... i ägglossnings kalendern här på fl kan man jue räkna ut sin ägglossning.. jag har mens den 22 varje månad ..ska då ha ägglossning den 6-e varje månad.. vaddå 10 gånger per år ?? Och har man ingen ägglossning kan man väl inte heller ha mens???
  • Hallbergskan

jag har oxå problem med ägglossning. Tog ägglossningstest, men fick inte heller ngt resultat på det. Konstigt tycker jag, men kroppen fungerar väl som den vill ibland. Har blivit utredd på rmc o de har konstaterat att jag inte har mkt ägglossning. Ska dit i november så får vi se om jag ska ta hormoner eller så...

• Love4cats
    LadyLove skrev 2007-10-16 15:56:47 följande:
    Ayla sthlm skrev 2007-09-14 13:07:55 följande: Fattar nada... i ägglossnings kalendern här på fl kan man jue räkna ut sin ägglossning.. jag har mens den 22 varje månad ..ska då ha ägglossning den 6-e varje månad.. vaddå 10 gånger per år ?? Och har man ingen ägglossning kan man väl inte heller ha mens???
    Kopierat från niomander.se

Betyder varje mensblödning att ett ägg har lossnat?
    Har man regelbunden mens så har man också med största sannolikhet regelbunden ägglossning. Det kan hända att ägglossningen uteblir en månad eller två per år, men att man får en mensblödning som vanligt.
  • Mamma till Cleo och Abbe

Och jag som har pcos får ägglossningssmärtor utan att ägget faktiskt lossnar. "Äggen" växer och LH finns i kroppen som lurar kroppen på nå´t vänster till att tro att ägglossning är på G. Vilket den ju är men utan ägglossningssprutor lossnar inte ägget av sig sälv. Jag får både mens, exakt 11 dagar efter varje "ägglossning", och hemska menssmärtor trots att jag faktiskt inte haft ägglossning. Kroppen är en gåta och misstänker du att du kanske inte har äl så sök hjälp så kan de hjälpa dig. Lycka till!

Jag är tydligen gravid i vecka 7?!?!
  • mammahärochnu

Jag har också hemska ägglossnings samt menssmärtor men har dålig ägglossning enl utredningen jag gjorde. Har alltid mens o är som en klocka dvs mensen kommer ca dag 24-28 varje månad. MEN enl min läkare så kan det vara att äggen inte lossnar trots att äl-stickan påvisar ägglossning.
    Mystiskt tycker jag med...

Svar på tråden Ägglossningssmärta men ingen ägglossning????