• Kanelflicka

Är killen omanlig om han saknar körkort?

Jag blev riktigt överraskad när jag läste en tråd på FL där ganska många tjejer skrev att de anser att killen är omanlig om han inte har ett körkort. Eftersom den där tråden handlade om massa nadra saker, tänkte jag atsrta denna då vi kan koncentrera oss just på "omanlighets" aspekten.

Själv har jag väldigt svårt att förstå resonemanget.

Varför kopplar man manligheten med förmågan att köra?
    Är killen omanlig på uppkörningsmorgonen och blir "butch" efter att han ha blivit godkänd?

På vilket sätt är förmågan att köra är kopplad till "manlighet" när det finns så många kvinnor som kör bil?

• Svar på tråden Är killen omanlig om han saknar körkort?
  • Dino78

Haha, det var nästan roligt. Med den åsiktn måste man ju tycka kvinnan är okvinnlig om hon inte har körkort.
    Ovanligt kan jag kanske dra mig till att det är att vara kille och inte ha körkort men manligheten sitter i något helt annat för mig.

DIF i själ och hjärta
  • FruSvensson

Nja... jag ser på det så här - fördom eller ej...

En man som inte har körkort är inte omanlig, men det är manligt att kunna köra bil

• Sencha

Nej, varför skulle det vara det?

• Sencha

Nej, varför skulle det vara det?

• azofia

Hahahhaa, vad roligt.

Nej men så klart det inte är omanligt att inte ha körkort.
    Inte heller är det manligt att kunna köra bil...

• Lola Jämtland

Omanlig?

Hahahaha, det var det dummaste jag har läst!

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Mia83

De som hävdar att det är omanligt har nog inte riktigt koll på begreppen.
    Jag kan tänka mig att de antingen slänger ur sig det ordet utan att reflektera över dess innebörd, eller att de menar att en man utan körkort inte har vad de vill att en man ska ha.
    Men det innebär ju inte att det är omanligt.

• Kanelflicka

"En man som inte har körkort är inte omanlig, men det är manligt att kunna köra bil"

Skulle du kunna förklara det lite mer?

• FruSvensson

Kanelflicka - Jag tyckte att jag var rätt klar Den "riktiga" manligheten är ju ett hopkok av en massa egenskaper och är dessutom beroende av betraktaren. Och jag anser inte att det är omanligt att inte ha körkort. Manligheten är fler beståndsdelar än så. Men min personliga åsikt är att det är manligt att kunna köra bil, och kan man dessutom backa med släp så WOW :-P

• Kanelflicka

Lever man enligt amerikanska filmer så... Där ska alla köra stora bilar och killar ska hämta tjejer på en dejt i sina stora bilar och köra till någon plats där man kan hångla

Eller är det D.Hasselhoffs "The Knight Rider" fel att vissa tänker så ?

Svar på tråden Är killen omanlig om han saknar körkort?