Ok med "osockrad" nyponsoppa?
Ja som rubriken lyder...
Vad tycker ni? Är det ok att ge ett barn som är lite mer än 2 år "osockrad" nyponsoppa i pipmugg under dagen? Alltså barnet får gå o dricka när den vill?
Ja som rubriken lyder...
Vad tycker ni? Är det ok att ge ett barn som är lite mer än 2 år "osockrad" nyponsoppa i pipmugg under dagen? Alltså barnet får gå o dricka när den vill?
Den osockrade innehåller sötningsmedel istället för socker, så jag hade INTE gett det till ett barn. Inte till någon vuxen heller om de inte hade diabetes. Men det finns en OSÖTAD från ekströms, den hade jag gett utan att blinka.
Att barnet får gå och dricka när det vill är inte bra för tänderna. Min son får bara dricka vatten mellan måltiderna.
Det är oftast ektröms dom ger, eller europris tror jag, willys och icas har oxå använts...
Det är min svärmor och svärfar som gör dessa dumheter o fast jag sagt till så verkar dom inte bry sig. Men det är ju inget socker i säger dom då...
Det är inte sockret som är farligt för tänderna, det är syraattacken som kommer i munnen när man äter något, och det kan vara vad som helst. Syraattacken blir kanske något värre av att äta godis än av att äta knäckebröd, men faktum är att ingen mat eller dryck är bra för tänderna om man äter jämt. Tänderna behöver VILA mellan måltiderna. Säg det till dem!
Håller med Dizzi! Och dessutom förstör man aptiten på vanlig mat om man får gå och dricka lite nu och då.
en viktig orsak till att inte ge socker ar for att inte vanja vid sot smak.Men sotningsmedel ar ju lika sott. sa det finns gott om argument for att inte ge,men jag kan inte se ETT for.