• Bullfia

Fosterrörelser

Hej!
    Jag har en lite udda fråga... Hur mycket ska bebisen röra sig i magen? Jag är gravid i vecka 31 och jag har läst på flera ställen att bebisen sparkar så hårt att man till och med kan tappa andan.
    Det enda jag känner är små stötar då och då. Kände mer förut när den gjorde kullerbyttor än nu.

Är det normalt?

• Svar på tråden Fosterrörelser
  • Challe N

Japp! Min första var absolut ingen "hårdsparkare" utan hon likosm mer buffade lite. Dessutom börjar det bli trångt nu och h*n har inte så stor plats att röra sig på..

• Tsarbabe

Jag har då aldrig kännt en spark så hårt att jag tappat andan...
    med första sonen så var sparkarna tydliga mellan vecka 23 - 30 något å efter det minskade dem men jag kände ju honom varje dag. Bebisen får ju mindre och mindre plats och då minskar även styrkan och hårdheten på sparkarna...huvudsaken är att du känner din bebis några gånger om dagen...men prata med din BM om du är orolig.

Gravid i vecka 26 {BF 071226}
  • Challe N

Kan tillägga att du bör känna bebisen varje dag, men det behöver absolut inte vara några hårda sparkar eller så..

• Bullfia

Tack för svaren! Nu känns det bättre. Har alltid förväntat mej att det skulle kännas mycket mer.
    Jag känner ju att han/hon rör dig varje dag och det är jag glad för!

• Bullfia

rör SIG varje dag ska det vara...

• Dimisi

Var glad för att du har en lagom aktiv bebis i magen. Jag kände min första son några gånger varje dag när han låg i magen, men det gjorde inte direkt ont. Mot slutet sparkade han mot samma ställe (revbenen, höger sida) hela tiden, så då var det lite jobbigt.

Nu är jag gravid igen och har tydligen en helt galen bebis i magen. Jag är i vecka 30 och börjar bli riktigt trött på att bli sparkad innifrån nästan hela dagarna... Jag tappar inte andan, men det gör lite ont ibland. Framför allt känns det obehagligt.

• Familjen Heimer Öhlin

Min bebis sparkar inte heller utan buffar mest eller knölar runt..Är i v 33..

Tror man ska vara glad att man slipper sparkarna..=)

• Fez

Jag är i v.30 och nu känner jag mest rörelser, men ibland kan det kännas jättemycket precis som om bebisen slår kullerbytter och sparkar med armar och ben samtidigt, det liksom "bullrar" hela tiden. Bebisen kan även få till ett par rejäla sparkar, men inte så det gör ont. Inte än i alla fall...

Svar på tråden Fosterrörelser