• Anonym (mamma)

Knöl på halsen..

Hej!

Min som på fyra år har länge haft som en mjuk knöl på halsen som sitter typ på en blodådra, hoppas ni förstår hur jag menar. Denna knöl syns inte när han är som vanligt men så fort han spänner halsen så syns den väldigt tydligt. Vad kan det vara??

• Svar på tråden Knöl på halsen..
  • juzze

Kan bara råda till att kontakta läkare så snart som möjligt. Det finns nog omöjligt någon som kan ge din son en diagnos över FL..

• Anonym (dont worry)

Det är bäst kolla upp men tror nte det är nåt farligt. Kanske en körtel som är lite svullen bara, på halsen har vi mycket sådana. Oroa dig inte!

• glasbubblan

Min son har en knöl (stor som en 50-öring eller enkrona) på halsen, och det har han haft sen han var bebis, nu är han 1,5 år. På BVC sa de att det inte var nån fara, men att jag kunde få träffa BVC-läkaren om jag "var orolig". BVC läkaren sa att det var en körtel. (Lymfkörtel?) Det är tydligen inte helt ovanligt att de syns tydligt på barn.

Fast jag skulle kolla upp det ändå. Det är säkert ingen fara, men det vore ju hemskt om det mot förmodan var det... Hellre en gång för mycket än en gång för lite.

• Anonym (Frida)

Hej!
    Fick du några svar av läkarna? Min dotter har likadant.

• Anonym (Hm)

Det är ganska vanligt med svullna lymfkörtlar på barn. Kolla upp om du känner dig osäker dock. 

• Anonym (Bibbi)
    Anonym (Frida) skrev 2025-05-05 14:07:12 följande:

Hej!
    Fick du några svar av läkarna? Min dotter har likadant.

Ett tips bara. Om du klickar att du vill citera trådstarten så ser du sen i citatet hur gammal tråden är. TS kan så klart fortfarande medlem och svara, men viss risk att hon inte är det. Sonen i trådstarten är vuxen idag. :) 
Svar på tråden Knöl på halsen..