• Carrie

Ngn som provat Exuviance?

Undrar som sagt om ngn testat Exuviance & i så fall vad ni tyckte om det? I reklamen hävdas att de har fina resultat, mindre akne, reducerar pigmentfläckar osv. De är ju inte särskilt dyra men jag vill höra real-life berättelser. Jag provar just nu deras provpaket för normal hud men man hinner ju inte få resultat på så kort tid. Har akne på hakan som jag vill få resultat på!

• Svar på tråden Ngn som provat Exuviance?
  • Carrie

Är det ingen som testat? Eller finns det inget att säga?

• annsing82

Jag går på behandlingar hos hudterapeut med exuviance. Just nu en kurbehandling med PHA-syra. Den syran finns i produkterna men inte lika koncentrerade då. Tycker att detta hjälper mig bra. Har inte så mycket acne längre men mycket ärr kvar. Tycker att det minskar pigmentfläckar.
    Använder inte deras produkter hemma än eftersom jag har produkter som jag trivs med och är rädd för att byta eftersom jag har haft problem med det förr. Har inte testat exuviance alls än hemma men fick prover nu sist som jag ska använda.
    I början kan man bli tillfälligt sämre för syran i produktera driver ut den acne som ligger under huden. Man får ha tålamod.
    Rekommenderar dig att ta kontakt med en hudsalong och testa behandlingar där också. Visste inte att man kunde köpa deras produkter någon annanstans.

• yagmur182
    Carrie skrev 2007-09-15 00:13:21 följande:
    Är det ingen som testat? Eller finns det inget att säga?
    Var har du köpt Exuviance någonstans?
  • högbergarna

Jo jag har testat.. dock inte så regelbundet. Har inte problemhy utan går på behandlingar för att det är skönt och för att få ögonbryn plockade samtidigt... Det är väldigt skönt iallafall!! :) Kan inte se ngn stor skillnad direkt.. Det enda jag har "problem" med då är väl pormaskar på näsan.. o de minskar ju.. Har inga pigmentfläckar eller ärr från finnar.. ett vattkoppeärr har jag.. o det har iofs blivit mindre synligt...

• Hallonmopeden

Jag använder deras produkter, men är inte supernöjd... Har inte fått de uttestade av hudterapeut så det är ju möjligt att jag inte har fått produkter för min hy... Ska snart på ansiktsbehandling och tänker då köpa Decleors produkter istället.

• högbergarna

Decleor är min favorit!! Deras nattbalsam är bara hur underbart som helst!! Behöver inte smörja mig med något annat någonsin när jag använder det på kvällen!! sKönt för mig som inte kan ha någon form av dagkräm då den bara "rinner av".

• Carrie
    yagmur182 skrev 2007-09-16 07:57:38 följande:
    Var har du köpt Exuviance någonstans?
    Jag har köpt det i en Parellebutik som även gör ansiktsbehandlingar med Exuvianceprodukter. Skall boka tid för en sådan behandling så kanske de kan tala om vika produkter jag bör använda.

Det går att köpa dem på Hudoteket på nätet också.
  • yagmur182
    Carrie skrev 2007-09-16 14:34:01 följande:
    Jag har köpt det i en Parellebutik som även gör ansiktsbehandlingar med Exuvianceprodukter. Skall boka tid för en sådan behandling så kanske de kan tala om vika produkter jag bör använda.Det går att köpa dem på Hudoteket på nätet också.
    Det kanske är det bästa. Borde nog jag göra också.

Någon som vet ett bra ställe för behandling med Exuviance?
Svar på tråden Ngn som provat Exuviance?