• Noctis

Sova på mage.

När kunde inte ni sova på mage längre??
    Är i vecka 11 (snart v 12) och sover gott på mage. Känner inget alls att det är något i vägen medans jag ibland kan känna av det när jag cyklar eller böjer mig..
    Inte för att jag klagar då jag sover som bäst på mage, vet inte hur jag ska klara mig när jag inte kan göra det längre.

• Svar på tråden Sova på mage.
  • Teskedsmamman

Jag sov på mage, eller ja, typ framstupa sidoläge till vecka 30 eller lite längre tom, kommer inte ihåg riktigt..

Magdis med pojkar 0402, 0510, 0707
  • Jo  anna

Jag kan fortfarande sova helt platt på mage. =) Går in i vecka 30 i morron.

• Cmon baby
    Jo anna skrev 2007-09-14 19:34:51 följande:
    Jag kan fortfarande sova helt platt på mage. =) Går in i vecka 30 i morron.
    oj!! jag hoppas verkligen att jag kommer kunna sova länge på mage. Jag är i v 12 och kan bara känna att magen känns lite större när jag ligger på mage, men det hindrar inte mig.
    *life is like a box of chocolates....*
  • Noctis

Jag hoppas att jag kan sova länge på min mage...
    Kommer ihåg precis i början på min grav då brösten ömmade till tusen och jag hade ett helvete att sova på mage. Gissa om jag sov dåligt då..

Fast det kanske helt och hållet beror på hur livmodern ligger i magen som avgör hur länge man kan ligga och sova på mage..

• galengalen

Jag saknar att sova på mage! Är bara i v 10, men mår illa så fort jag får något tryck över magen, så det är tyvärr uteslutet

• Noctis
    galengalen skrev 2007-09-14 20:43:37 följande:
    Jag saknar att sova på mage! Är bara i v 10, men mår illa så fort jag får något tryck över magen, så det är tyvärr uteslutet
    För mig är det snarare tvärtom...
    Kan inte ligga på rygg och sova för då mår jag illa och blir på samma gång SÅÅÅÅ kissnödig..
  • lillVilja

Sov på mage med första barnet fram till vecka 21. Nu är jag gravid igen och börjar redan känna det känns lite obehagligt, är i vecka 14...så vi får se hur länge det går till!

Saknade det mycket när jag inte kunde men jag bullade upp med en massa kuddar så sova på sidan blev ok, men jag sover helt klart bäst på magen - och det gör min dotter också ;)

Svar på tråden Sova på mage.