Rumsren? Och bra hundgodis till valp?
Vi har precis varit och hämtat hem vår lilla hundvalp och tänkte be om era bästa tips och råd på att få henne rumsren!? :)
Och har något nåt bra tips på bra hundgodis till en liten valp? :)
Vi har precis varit och hämtat hem vår lilla hundvalp och tänkte be om era bästa tips och råd på att få henne rumsren!? :)
Och har något nåt bra tips på bra hundgodis till en liten valp? :)
Hon blir rumsren tids nog, men tidningspapper vid dörren. Jag har aldrig gjort något för att mina hundar ska bli rumsrena, mer än kollat efter tecken när de kan vara kissinödiga och då gått ut med dem.
Bra hundgodis, leversnittar=)
Måste bara fråga vad det är för ras?
Lycka till med valpisen=)
Okej.. =) Leversnttar - nåt du köper eller gör själv? =)
Det är en golden retriver.
Leversnittar kan du köpa i djurbutik, dom är hårda, du får fråga, jag kan inte riktigt beskriva hur de ser ut=) Men min valp gillar dem i alla fall, fick med oss leversnittar ifrån uppfödaren.
Åh, en golden valp=) Dom är så sööta. Min kompis har en golden hane, har är jätte fin och snäll och så söt när han var valp.
okej, tack för topset :)
jo dom är hur goa som helst :) jo, vi ville ha en lugn och snäll familjehund :)
Levergodis kan dom oxå kallas. Min hund går endast på frolic numera, allt annat är det inte värt att anstränga sig för....
Att tänka på när du ger godis som belöning, om du har tränat mkt och gett mkt godis kan det vara en idé att dra ner på ett av målen sen. Lätt att de blir tjocka annars.
Har inga bra tips för rumsrenheten, bara att gå ut ofta, så fort valpen lekt, ätit eller sovit så ska den ut. Massor med beröm när den gör ute, säg inget om den gör inne, lyft den bara och gå ut. Men metoden fungerar olika bra på olika hundar.
Lycka till med valpen!
ja golden och labrador är fina familjehundar. själv har jag en grand danois och en retriever blandning. Grand Danois är också bra familjehundar, men dom blir ju så stora=)
Du får lägga ut bilder på lilla valpen=)
Om du ska träna hunden sedan, så är köttbulle bra alternativ=)
Vi har en 11 veckors valp och det är nu som verakr "förstå" att man ska kissa ute. Dock händer det små olyckor emellanåt men det e nog mer vårt fel. Det ahr gått jätte smidigt med henne. Vi ahr inte haft ngt tidningspapper till henne, det ahr funkat bra ändå. Alla sätt e bra. Man får prova sig fra. Lycka till med ert lilla liv:)
Självklart kommer det bilder, någon annan dag.. Är på väg i säng :)
Jo köttbullar har jag hört är bra, mamma kör det med sina två när dom tränar!
MissTag - Tack! :) Får nog ta ett djupt andetag och samla på mig rikligt med tålamod så blir hon rumsren när hon blir :)
då får man hålla utkik efter söta bilder då=)
Lycka till!!
Levergodis är ju alltid populärt men våra hundar fick dålig andedräkt av dem. Vi har kört med vanliga torra hundkulor, hundfoder. Det har funkat precis lika bra, dessutom bra för tänderna, billigt men man måste komma ihåg till deras riktiga mål att dra av lite mat. Lycka till med valpen, det är ju en trevlig ras.
Har skrivit samma i en annan tråd nyss. Vi har tidningspapper, sen springer vi ut så fort vi ser att hon går mot pappret. Sen har vi en hage bredvid min säng där hon får sova på nätterna. Då lär hon sig att säga till när hon är pinknödig, annars så hade hon ju sprungit till pappret hela tiden. Ut med jämna mellanrum, och mycket beröm varje gång hon gör nåt ute. Blir det nåt inne så säger ni ingenting. Då märker hon att hon får mycket beröm varje gång hon gör det ute.