• mrs christin

Min dotter svettas jättemycket i nacken...

Och det luktar rätt illa i håret på henne... Hon är snart sex månader och det är nästan uteslutande i nacken hon svettas, och som sagt, det luktar illa om svetten... Är de normalt???

Underbara, älskade Saga
  • Svar på tråden Min dotter svettas jättemycket i nacken...
  • Änglatuss

är det när hon sover, då hon ligger/sitter i vagnen??

bak i nacken brukar va kontrollkänningen om barnet är för varmt eller ja för kallt.. är barnet för varmt bak i  nacken så är barnet helt enkelt för varm...

hemma springer min tös bara runt i tunnare kläder ibland bara med strumpor, tröja och blöja..  nu börjar det bli kallare så nu åker en liten tunnare byxa på om hon är allt för kylig.

i vagnen  är det mycke viktigt att barnet inte blir för varm, fick alltid höra att jag skulle känna efter i nacken om där va varmt isånt fall skulle jag lätta på  lite  kläder eller lufta lite...

• lillajag82

Har också fått tipset om att det är för att barnet är för varmt..

• mrs christin

De e både i vagn och säng Hon sover (i sängen) i enbart blöja och en tunn filt (trots att det inte är varmt hos oss, jag sover i täcke och flanellpyjamas). I vagnen har hin inte mycket på sig heller...
    Känner man i hennes nack e hon alltid jättevarm där (het skulle jag vilja säga) även om resten av hennes kropp är jättesval... Men ska man bara gå efter nacken?

Underbara, älskade Saga
  • blonde redhead

Får hon AD droppar? Barn kan svettas mycket i nacken om dom saknar D vitamin. Be bvc kolla upp det.

Svar på tråden Min dotter svettas jättemycket i nacken...