Min dotter svettas jättemycket i nacken...
Och det luktar rätt illa i håret på henne... Hon är snart sex månader och det är nästan uteslutande i nacken hon svettas, och som sagt, det luktar illa om svetten... Är de normalt???
Och det luktar rätt illa i håret på henne... Hon är snart sex månader och det är nästan uteslutande i nacken hon svettas, och som sagt, det luktar illa om svetten... Är de normalt???
är det när hon sover, då hon ligger/sitter i vagnen??
bak i nacken brukar va kontrollkänningen om barnet är för varmt eller ja för kallt.. är barnet för varmt bak i nacken så är barnet helt enkelt för varm...
hemma springer min tös bara runt i tunnare kläder ibland bara med strumpor, tröja och blöja.. nu börjar det bli kallare så nu åker en liten tunnare byxa på om hon är allt för kylig.
i vagnen är det mycke viktigt att barnet inte blir för varm, fick alltid höra att jag skulle känna efter i nacken om där va varmt isånt fall skulle jag lätta på lite kläder eller lufta lite...
Har också fått tipset om att det är för att barnet är för varmt..
De e både i vagn och säng Hon sover (i sängen) i enbart blöja och en tunn filt (trots att det inte är varmt hos oss, jag sover i täcke och flanellpyjamas). I vagnen har hin inte mycket på sig heller...
Känner man i hennes nack e hon alltid jättevarm där (het skulle jag vilja säga) även om resten av hennes kropp är jättesval... Men ska man bara gå efter nacken?
Får hon AD droppar? Barn kan svettas mycket i nacken om dom saknar D vitamin. Be bvc kolla upp det.
Tack för tipsen, ska se om något hjälper