• randiga tigern

I förtidigt klimaterie

Hej!

Jag tror att jag har hamnat i för tidigt klimaterie. Jag har fått en tid till Gyn, så jag kommer att få svar men det jag undrar och tänkte höra om någon här inne vet något om är
    - Om min Gyn tycker att jag ska äta hormoner för att sätta igång mensen igen betyder det då att jag kan bli gravid....eller är det bara för att man inte ska hamna i klimateriet ännu?

Jag har dålig ägg kvalitet....men chansen finns ju att det kan komma ett friskt ägg och jag kan bli gravid. Men om jag nu bestämmer mig för att inte äta hormoner då är ju chansen borta helt.

Förstår ni vad jag menar....det blev lite snurrigt men det är svårt i bland att skriva vad man menar

Ett litet tillägg.
    Vi har gjort undersökningar för IVF, äggdonation och det funkar inte pga att det är fel på både min man och jag.
    Men det behvös ju bara en liten spermie och ett friskt ägg.......och mirakel kan ju ske....:)

• Svar på tråden I förtidigt klimaterie
  • Pantern2

Äggdonation kan ju funka för då får du ju ett ägg från någon som förhoppningsvis har bra ägg.

Jag har hört att akupunktur hjälper mot för tidigt klimaterium om du kommer inom 3 år, sen är det för sent.

Dr Ma i Stockholm är bra och så har vi Marietta barnmorska på Barnhusgatan.

• randiga tigern

Pantern2
    Tack för tipset om akupunktur.
    Jag ska ringa o boka för ett besök, jag har hört bra om Dr Nie på Shanghai akupunktur så jag provar med henne.

Svar på tråden I förtidigt klimaterie