• P28

Matematik C på distans?

Finns det någon som har läst Matematik C på distans?

Jag bor för tillfället i Asien och funderar på att läsa Matematik C för att studera vidare under 2008. Problemet är att jag gärna skulle vilja läsa kursen medan jag bor här, om det skulle finnas någon möjlighet att göra detta.

Möjligheten för mig att närvara fysiskt vid provtillfällen är nästintill obefintlig, finns det något studium eller liknande som skulle kunna lösa det ändå, eller får det vänta tills jag är bosatt i Sverige igen?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Matematik C på distans?
  • Mornie Alantie

Vet inte hur det funkar på komvux. När det gäller högskola kan man. om man absolut inte kan ta sig till Sverige vid tentamenstillfället, tentera på svenska ambassaden. Institutionen faxar då skrivningen, och ambassaden faxar tillbaks dina svar.

• jakey

Jag läste matte C på pistans på NTI skolan, alla proven görs på datorn (jag bor i Göteborg och min lärare fanns i Umeå)men man måste ha ett betygssamtal innan de kan sätta betyg...

• jakey

distans menar jag självklar

• P28

Jakey, och du kunde göra ALLT via datorn? Även slutprov, etc? Låter ju toppen! Vad kostar sådana kurser?

• P28

Och betygssamtalet kan väl göras via telefon?

• jakey

Det är gratis, jag läser inom vuxenutbildningen i göteborg..ja slutsamtalet är via telefon

Svar på tråden Matematik C på distans?