• annaknin

Finns det någon hjärt- och lungräddningkurs man kan gå gratis via BVC?

Jag läste i någon föräldratidning nyligen att man kan begära att få gå HLR-utbildning för barn hos sin BVC. Tog upp det med vår barnmorska men hon hade inte hört det och bad mig kolla upp det.

Någon som vet mer?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till världens bästa Leon, född 5:e april 2007! 1501 gram, 40 cm! ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Finns det någon hjärt- och lungräddningkurs man kan gå gratis via BVC?
  • trollmammsis

på vårat förra bvc såg jag kurser men dom kostade dock pengar... däremot gick jag på en hlr via jobbet och där kunnde man köpa dockan, (huvud o bröstkorg)  samt få instruktionsvideo... var inställd på både vuxna och barn... vet tyvärr dock inte ur man får tag i dom ...

• Tess76

Vår öppna förskola anordnade en kurs via Röda Korset. Den kostade 300 kr har jag för mig, men var jättebra.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Proletariatet

Vi fick lära oss livräddning på spädbarn av de på neonatalen, eftersom vi hade andningslarm och det är helt onödigt om man inte kan få igång barnets andning efter att det larmat.
    Om inte annat kan ni ju kolla med dem(såg att han var för tidigt född).

• huny

Röda korsets kurser i Barnolycksfall och Hjärt/Lungräddning på barn är visst gratis i år. Någon sponsor har gått in och betalat hela året. Själv gick jag en kurs på två kvällar i våras - mycket nyttigt1

• Majras

Nere på bvc här sitter en lapp om gratis utbildning hos röda korset. Ring direkt till dom och hör.

Svar på tråden Finns det någon hjärt- och lungräddningkurs man kan gå gratis via BVC?