Fel nyans på ny foundation!
Ja, jag vet...världens I-landsproblem! Men jag är lite irriterad. Köpte för cirka tre veckor sedan en ny foundation hos Kicks och bad då om hjälp för att välja ut rätt nyans. Köpte sedan Maybelline Superstay Silky, i nyans 30 Sand. Detta efter att damen testat denna på mig och övertygat mig om att det var rätt nyans för mig. Jag sa till henne att jag är väldigt ljus i vanliga fall och min lilla solbränna från sommaren snart är ett minne blott. Hon upprepade: "Tro mig, jag kan detta, det här är den nyans som passar dig."
Nu har det som sagt gått ett tag och jag som till en början trodde att jag skulle vänja mig, konstaterar nu att jag fortfarande känner mig orange. Känns så tråkigt när man verkligen investerar i ngt till sig själv och det sedan känns sådär. Jag är rädd att jag ska se ut som om jag bär en mask eller ngt. Vill ju inte behöva ligga och pressa solarium för att sminket ska fungera!
Ngt tips? Kan jag gå tillbaka och klaga trots att det har gått ett tag?
Jag tar även gärna emot tips på en foundation som är återfuktande och täckande, utan att för den delen se ut som just en mask.